Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin kapsamının ve hedeflerinin tanıtılması, yapı tespitinin yapılması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
2) |
Rölöve alan çalışmasında hazırlanan kroki ve fotoğrafların düzenlenmesi |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
3) |
Rölöve alan çalışmasında hazırlanan kroki ve fotoğrafların düzenlenmesi |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
4) |
Rölöve vaziyet planı, kat planları, kesit, görünüş ve detayların çizimi |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
5) |
Rölöve vaziyet planı, kat planları, kesit, görünüş ve detayların çizimi |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
6) |
Rölöve vaziyet planı, kat planları, kesit, görünüş ve detayların çizimi |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
7) |
Fotoğraf albümü, analiz paftaları ve rölöve raporunun hazırlanması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
8) |
Vize |
. |
9) |
Restitüsyon araştırması |
Alman Mavileri, Dağdelen İ., Kültür A.Ş. |
10) |
Restitüsyon çizimlerinin hazırlanması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
11) |
Restitüsyon çizimlerinin hazırlanması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
12) |
Restorasyon Projesinin hazırlanması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
13) |
Restorasyon Projesinin hazırlanması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
14) |
Restorasyon müdahale paftaları ve raporunun hazırlanması |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul,2019 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme
|
|
2) |
Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, |
2 |
3) |
Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, |
4 |
4) |
Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme |
5 |
5) |
Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, |
2 |
6) |
Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, |
|
7) |
Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme |
|
8) |
Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, |
5 |
9) |
Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, |
|
10) |
Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. |
5 |
11) |
Grupla çalışma becerisi kazanabilme, |
|
12) |
Araştırma raporu hazırlayabilme, |
|
13) |
Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme |
5 |
14) |
Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme |
|
15) |
Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme |
5 |
16) |
Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma |
|
17) |
Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
|