Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT102
Ders İsmi: Göz Anatomisi ve Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YUSUF ZİYA KUMCUOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öncelikle anatomi ve terminolojiye hakimiydi sağlanabilmesi amacıyla, genel anatomik sistemler ve temel terimler öğrenilecek. Sonrasında ise gözün ve ilgili yapıların anatomik ve fizyolojik işlevlerini tanıtmaktır.Normal görme ve görme sisteminde sıkça gözlenen hastalıklar vurgulanacak, gözün ana bileşenleri, gözle
ilgili yapılar tanıtılacak, gözün anatomik yapısıyla görme süreci ararsındaki ilişki açıklanacak, gözün uyumdaki işlevi ve görme sırasında göz hareketleri anlatılacak, görme sürecindeki kırılmayla ilgili hatalar tanıtılacak, fotopik ve skotopik görme tanımlanacak, renkleri görmenin mekanizması, göz sinir sistemi ve bazı ana göz hastalıklarının sebepleri ve belirtileri açıklanacaktır
Dersin İçeriği: Göz anatomisine giriş, göz, yardımcı organları ve yapısına giriş, orbita anatomisi, göz kapakları ve kapak bezleri, gözyaşı
sistemi, konjunktiava. bulbus okuli; kornea ve sklera, korneaskleral limbus, uvea (koroidea, silier cisimi iris ve pupilla),
retina, gözün boşlukları (ön kamara, arka kamara, vitreus boşluğu lens), göz dışı kasları (rektus kasları, oblik kaslar), gözün
sinirleri (ll, lll, lV, V, Vl ve Vll. kafa çiftleri, otonom sinir sistemi), görme yolları, göz fizyolojisi: kornea, gözyaşı, humör
akoz, lens, vitrecus, retina, (genel metabolizma ve görme fotokimyası), görme mekanizmasi adaptasyonu, ışığa adaptasyon,
renkli görme, retinanın nörol aktivitesi, rinoküler görme ve uzay persepsiyonu (Retinal korrespondans, Sensuriel tuzyon,
Horoptal, Fizyolojik diplopi, Supresyon, Panum alanı, Stercopsis), hayal oluş mekanizmaları, (Refraksiyon, Refraktif
yüzeyler, Refraksiyon hatası, Akomodasyon), Esktraoküler mekanizmalar, (Dupsiyon, Varsiyon, Verjans). Hakkında bilgi
vermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: ANATOMİ ORTAK DERS - İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ -
YRD. DOÇ.DR. FATİH KESMEZACAR-GÖZÜN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJiSİ
- Doç. Dr. Hikmet BAŞMAK Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel optisyenlik ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
6) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel optisyenlik ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
6) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %