Mimarlık Doktora | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ARC603 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimarlıkta Değişim Düşüncesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Zaman değişim düşüncesinin kavrandığı biricik mekan ve zaman kavranabilen bir olgudur. Zamanın kavranabilir olma özelliği onun farklı bireyler, toplumlar, katmanlar tarafından farkı olarak kavranmasına yol açar. Bu kavrayış farklılıkları değişim olgusunu yaklaşımımızla belirlenir. Dersin amacı mimarlık dünyası ve mimarlar tarafından değişim düşüncesinin çeşitli biçimlerde kavranışını sınıflandırmak ve bir mimarlık sınıflama modeli önerisini tartışmaktır. Dersin sonunda günümüz mimarlık ortamının çoğulcu görünümünü çözümleme becerisi kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Zaman ve zamanın bireyler tarafından kavranışının açıklanması, eşzamanlı kavrayış, sürekli kavrayış, sıçramalı kesintili kavrayış terimlerinin açıklanması ve bu kavramların mimarlıkta bir model olarak yansımalarının tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
2) | Giriş: Zaman Kavramının Ne Olduğu Üzerine Tartışma | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
3) | Zamanın Eşzamanlı Kavranışı ve Mimaride Eşzamanlılık Modeli Dünya Örnekleri | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
4) | Zamanın Eşzamanlı Kavranışı ve Mimaride Eşzamanlılık Modeli-Türkiye Örnekleri | Sunumlara hazırlanılması |
5) | Tartışma-Sunum | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
6) | Zamanın Sürekli Kavranışı ve Mimaride Süreklilik Modeli; Dünya Örnekleri | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
7) | Zamanın Sürekli Kavranışı ve Mimaride Süreklilik Modeli-Türkiye Örnekleri | Ara-sınava Hazırlanılması |
8) | ARASINAV | Sunumlara hazırlanılması |
9) | Tartışma-Sunum | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
10) | Zamanın Sıçramalı Süreklilik Kavranışı Mimaride Sıçramalı Süreklilik Modeli Dünya Örnekleri | verilen kaynakçadan seçilen metinlerin okunması |
11) | Zamanın Sıçramalı Süreklilik Kavranışı Mimaride Sıçramalı Süreklilik Modeli Türkiye Örnekleri | Sunumlara hazırlanılması |
12) | Tartışma- Sunum | Sunumlara hazırlanılması |
13) | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | Sunumlara hazırlanılması |
14) | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | Final Sınavına Hazırlanılması |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Güney D., 2003, MİMARLIK GERÇEKLİKLERİ VE MİMARLIKTA ZAMANIN KAVRANIŞI Yayınlanmamış Doktora Tezi, İTÜ |
Diğer Kaynaklar: | 1. Alsaç Ü., 1997. Theoretical Observations on Architecture, Doğu Akdeniz Üniversitesi Basımevi 2. Frampton K., (1996). A Critical History Modern Architecture, Thames&Hudson New York 3. Johnson P., (1994). The Theory of Architecture, Van Nostrand Reinhold, New York 4. Roth L., (2000). Mimarlığın Öyküsü, Çev. Ergün Akça, Kabalcı Yayınevi 5. Burke P., 1993. Tarih ve Toplumsal Kuram, Çev.Mete Tunçay, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul 6. Carr E. H., 1996. Tarih Nedir, Çev. Misket Gizem Göktürk, İletişim Yayınları, İstanbul. 7. Eisenman P., 1996a. The End of the Classical: The End of the Beginning, the End of the End, Theorizing a New Agenda for Architecture an Anthology of Architectural Theory 1965-1995, Princeton Architectural Press, New York. 8. Elias N., 2000. Zaman Üzerine, Çev. Veysel Atayman, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 9. Giddens A., 1998, Modernliğin Sonuçları, Çev. Ersin Kuşdil, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 10. Le Corbusier, 1986, (1931). Towards a New Architecture, Dover Publications INC., New York. 11. Jencks C., 1982. Free-Style Classicism, New Classicism, Edited by Andreas Papadakis& Harriet Watson 1990, Academy Editions Londra. 12. Popper K., 2000. Açık Toplum ve Düşmanları, Cilt I-Platon, Çev: Mete Tunçay, Remzi Kitabevi, İstanbul. 13. Rossi A., 1983. Analogical Architecture, New Classicism, Edited by Andreas Papadakis& Harriet Watson 1990, Academy Editions, Londra 14. Yürekli H., Yürekli F. 2002(b). Mimarlıkta Yeni Kavramı, Mimarlık ve Felsefe, Y.E.M. Yayınları, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
2) -Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
3) İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. | ||||||||||
4) Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. | ||||||||||
6) Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. | ||||||||||
7) Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. | ||||||||||
8) Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||||||
9) Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
10) Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. | ||||||||||
11) Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | -Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. | |
4) | Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. | |
5) | Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. | |
6) | Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. | |
7) | Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. | |
8) | Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | |
9) | Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. | |
10) | Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. | |
11) | Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |