Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EFC304
Ders İsmi: Mobil Uygulama Tasarımı ve Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALİYE SARAÇ
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE
Dr. Öğr. Üyesi BUKET İŞLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri mobil uygulamalarla ilgili programlama teknolojileri, tasarım ve geliştirme ile tanıştırır. Konular, bir OS Yazılım Geliştirme Kiti (SDK) kullanarak cihaz özelliklerine, endüstri standartlarına, işletim sistemlerine ve mobil uygulamalar için programlamaya erişmeyi içerir. Tamamlandığında, öğrenciler mobil cihazlar için temel uygulamalar oluşturabilmelidir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında mobil sistemlere giriş, mobil işletim sistemleri ve uygulama geliştirme ortamlarımobil sistemler için uygulama geliştirme teknikleri (Android-Java), mobil uygulama yayınlama ve dağıtma konuları sunulmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Mobil ve hareketli cihazlar (cep telefonu, tablet) için çok yönlü iletişim kurulabilen interaktif yazılım geliştirme konularında bilgi ve gerçekleme kabiliyeti.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mobil sistemler ve mobil altyapıları konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme.
2) Gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında mobil uygulama (Hiyerarşi dizaynı, sınıflar ve metodlar) tasarlayabilme ve gerçekleyebilme.
3) Mobil sistemler üzerine yazılım geliştirmek amacıyla gerekli olan güncel teknolojiler konusunda bilgi ve etkin bir şekilde kullanabilme kabiliyeti.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Android'e Giriş: Android Platformu, Android SDK, Eclipse Kurulumu, Android Kurulumu,
2) İlk Android Uygulaması Oluşturma, Android Uygulamasının Anatomisini Anlama, manifest dosyası
3) Android Uygulama Tasarımının Temelleri: Bir Android uygulamasının anatomisi, Android terminolojileri,
4) Uygulama Bağlamı, Etkinlikler, Hizmetler, Amaçlar, Alma ve Yayın Amaçları
5) Android Manifest Dosyası ve ortak ayarları, Amaç Filtresini Kullanma, İzinler
6) Android Kullanıcı Arayüzü Tasarım Temelleri: Kullanıcı Arayüzü Ekran öğeleri
7) Android Kullanıcı Arayüzü Tasarım Temelleri: Kullanıcı Arayüzleri Tasarlama Düzenler, Çizim ve Animasyon ile Çalışma.
8) Android uygulamalarını test etme, Android uygulamasını yayınlama
9) Android uygulamalarını test etme, Android uygulamasını yayınlama - II
10) Android tercihlerini kullanma, Yönetme Farklı türde kaynaklarla çalışan bir hiyerarşideki uygulama kaynakları
11) Android API'lerini Kullanma: Android Veri ve Depolama API'lerini Kullanma, Sqlite kullanarak verileri yönetme
12) İçerik Sağlayıcılarla Uygulamalar Arasında Veri Paylaşımı, Android Ağ API'lerini Kullanma
13) Android Web API'leri
14) Android Web API'leri - II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Android How to Program 3rd Edition Paul Deitel / Harvey Deitel
Diğer Kaynaklar: Android How to Program 3rd Edition Paul Deitel / Harvey Deitel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %