Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV207 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesinde Fen ve Doğa Eğitimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |