Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV211 | ||||||||
Ders İsmi: | Değerler Eğitimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LÜTFULLAH ÇELİKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYLİN AYDIN Doç. Dr. ÖZLEM AKMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değerler eğitimi yaklaşımlarını kavratmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin kendi değerlerinin fark etmesini sağlamayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders; değerler eğitiminin kapsamı, değerler eğitimi yaklaşımları, okul öncesinde ve ilkokulda değerler eğitiminin yeri, değerler eğitiminde okul-öğretmen ve ailenin rolü ile çeşitli etkinliklerin planlanması ve gerçekleştirilmesini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değerler Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
2) | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
3) | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
4) | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
5) | Okul Öncesinde Değerler Eğitiminin Kapsamı | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
6) | Okul Öncesi Eğitim Programlarında Değerler Eğitiminin Yeri | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
7) | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminde Okul-Öğretmen ve Ailenin Rolü | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
8) | İlkokul Döneminde Değerler Eğitiminin Kapsamı | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
9) | İlkokul Öğretim Programında Değerler Eğitiminin Rolü | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
10) | İlkokulda Değerler Eğitiminde Okul-Öğretmen ve Ailenin Rolü | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
11) | Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri | Ön okumaların gerçekleştirilmesi |
12) | Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri | E-öğrenme içeriklerinin incelenmesi |
13) | Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri | E-öğrenme içeriklerinin incelenmesi |
14) | Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri | E-öğrenme içeriklerinin incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ed. Sevcan Yağar Güder, Okul Öncesi ve Ġlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, Eğiten Kitap Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | Ed. Sevcan Yağar Güder, Okul Öncesi ve Ġlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, Eğiten Kitap Yayınevi Halil Ekşi ve Ahmet Katılmış, Uygulama Örnekleriyle Değerler Eğitimi, Nobel Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | 2 |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | 5 |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | 3 |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | 2 |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | 1 |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | 1 |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | 3 |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | 5 |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | 5 |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 2 |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | 1 |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 5 |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | 5 |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |