Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV211
Ders İsmi: Değerler Eğitimi 
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi LÜTFULLAH ÇELİKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYLİN AYDIN
Doç. Dr. ÖZLEM AKMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değerler eğitimi yaklaşımlarını kavratmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin kendi değerlerinin fark etmesini sağlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Ders; değerler eğitiminin kapsamı, değerler eğitimi yaklaşımları, okul öncesinde ve ilkokulda değerler eğitiminin yeri, değerler eğitiminde okul-öğretmen ve ailenin rolü ile çeşitli etkinliklerin planlanması ve gerçekleştirilmesini içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Değer kavramını tanımlayabilme.
2) Değerler eğitiminin önemini açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Değer eğitiminde uygulanan temel yaklaşımları bilme
2) Çocuk gelişimi ile değer eğitimini ilişkisini kavrama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Değer eğitimine yönelik etkinlik planlama ve uygulama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Değerler Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı Ön okumaların gerçekleştirilmesi
2) Değerler Eğitimi Yaklaşımları Ön okumaların gerçekleştirilmesi
3) Değerler Eğitimi Yaklaşımları Ön okumaların gerçekleştirilmesi
4) Değerler Eğitimi Yaklaşımları Ön okumaların gerçekleştirilmesi
5) Okul Öncesinde Değerler Eğitiminin Kapsamı Ön okumaların gerçekleştirilmesi
6) Okul Öncesi Eğitim Programlarında Değerler Eğitiminin Yeri Ön okumaların gerçekleştirilmesi
7) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminde Okul-Öğretmen ve Ailenin Rolü Ön okumaların gerçekleştirilmesi
8) İlkokul Döneminde Değerler Eğitiminin Kapsamı Ön okumaların gerçekleştirilmesi
9) İlkokul Öğretim Programında Değerler Eğitiminin Rolü Ön okumaların gerçekleştirilmesi
10) İlkokulda Değerler Eğitiminde Okul-Öğretmen ve Ailenin Rolü Ön okumaların gerçekleştirilmesi
11) Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri Ön okumaların gerçekleştirilmesi
12) Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri E-öğrenme içeriklerinin incelenmesi
13) Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri E-öğrenme içeriklerinin incelenmesi
14) Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri E-öğrenme içeriklerinin incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ed. Sevcan Yağar Güder, Okul Öncesi ve Ġlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, Eğiten Kitap Yayınevi
Diğer Kaynaklar: Ed. Sevcan Yağar Güder, Okul Öncesi ve Ġlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, Eğiten Kitap Yayınevi
Halil Ekşi ve Ahmet Katılmış, Uygulama Örnekleriyle Değerler Eğitimi, Nobel Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 2
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme 5
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme 3
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme 2
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme 1
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme 1
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme 3
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme 5
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme 5
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 2
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi 1
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 5
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 5
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %