Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV208 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Edebiyatı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ENES YÜREK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYLİN AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilere çocuk edebiyatı kavramını öğretme, çocukların yaşlarına ve gelişim özelliklerine uygun edebiyat ürünlerini öğretme, çocukların yaşlarına ve gelişim özelliklerine uygun nitelikte kitap seçebilme ve çocuklara farklı tekniklerle kitap okuyabilme becerisi kazandırma amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, çocuk edebiyatı hakkında genel bilgiler (tanımı, tarihsel gelişimi, amaç ve ilkesi vb.), çocuk edebiyatının türleri, çocuk kitaplarının fiziksel özellikleri ve niteliği, iyi bir çocuk kitabında olması gerekenler ve bunun değerlendirilmesi, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun kitapların seçimi ve kitap okuma tekniklerinin öğretimi gibi konular hakkında bilgi sahibi olunacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, işleniş şekli ve öğrencilerin sorumlulukları ile ilgili bilgilendirmeler | |
2) | Çocuk edebiyatının tanımlanması Çocuk edebiyatının amacı ve önemi Çocuk edebiyatının tarihçesi | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişim Alanlarına Katkısı | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikler (Biçimsel Özellikler-İçeriksel Özellikler) | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Yaş Gruplarına Göre Çocuk Kitapları (0-3, 4-6, 7-9) | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Çocuk Edebiyatı Türleri (Masal, Fabl, Hikaye, Destan, Efsane) | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Çocuk Edebiyatı Türleri (Fıkra, Bilmece, Tekerleme, Biyografi, Şiir, Parmak Oyunu, Çocuk Gazete ve Dergileri) | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Erken Çocukluk Döneminde Kitap Seçimi Orta Çocukluk Döneminde Kitap Seçimi Son Çocukluk Döneminde Kitap Seçimi | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Çocuk Edebiyatında Hikaye Anlatma ve Hikaye Okuma Teknikleri | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Kitap Okuma Modelleri ve Öykü Sonrası Etkinlikler | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı Kazandırma | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Elektronik Çocuk Kitapları Storyline Yöntemi | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirmesi | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Çocuk Edebiyatı, Şehnaz Ceylan, 2020, Ankara: Eğiten Kitap. |
Diğer Kaynaklar: | Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri, Mübeccel Sara Gönen ve Gülden Uyanık (Ed.). 2021, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Edebiyatı, Mübeccel Gönen (Ed.). 2019, Ankara: Eğiten Kitap (5. Baskı). Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı, Havise Çakmak Güleç (Ed.). 2020, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Çocuk Edebiyatı, Ferhan Oğuzkan. 2021, Ankara: Anı Yayıncılık (11. Baskı). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | 1 |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | 3 |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | 1 |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | 1 |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | 1 |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | 1 |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | 3 |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | 3 |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | 3 |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 4 |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | 1 |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 3 |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | 3 |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |