İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IND207 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Mekan Tasarımında Ergonomi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ERDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ERDOĞAN Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR Öğr.Gör. BERKAY BEKTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin insan ve çevre ilişkileri çerçevesinde mekan ve tefriş elemanların tasarımında boyutlandırma konusunda ergonomiden yararlanmak için gerekli bilgi ve bilince sahip olması. |
Dersin İçeriği: | Temel Tasarımı Etkileyen Faktörler, İç Mekân Tasarımı ile İlgili Çizim Ve Görseller, Ergonomi Biliminin Mobilya Tasarımla Olan İlişkisi Yapı Elemanlarının Ergonomisi, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergonomi Kavramının Tarihsel Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Ergonomide Temel Kavram ve Tanımlar | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | İnsan Bedeninin Anatomisi ve Hareket Sistemi | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Antropometri kavramı -Ödev Konusunun Verilmesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Antropometrik Ölçülere Göre Mekanın Ergonomik Düzenlenmesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Çalışma Mekanlarında Ergonomi | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Ergonomik İç Mekan Tasarımlarında Akustik Tasarımı | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Ergonomik İç Mekan Tasarımlarında Aydınlatma Tasarımı -Final Proje Konusunun Verilmesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Ergonomik İç Mekan Tasarımlarında İklimlendirme Tasarımı | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Konut Mekanlarında Ergonomik Tasarım | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | ||
12) | Eğitim ve Ofis Mekanlarında Ergonomik Tasarım | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Ticari Mekanlarda Ergonomik Tasarım | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Sağlık Kurumlarında Ergonomik Tasarım | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL PROJE TESLİMİ VE SUNUMU |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders içerisinde slayt ve örnek proje gösterimleri |
Diğer Kaynaklar: | Ergonomi, Kemal Üçüncü, Hulusi Acar, Nobel Akademik Yayıncılık Ergonomi, Ne, Neden, Nasıl? (Vademecum Ergonomie), Jan Dul, Bernard Weerdmeester, Seçkin Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak | ||||||||||||
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. | ||||||||||||
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak | ||||||||||||
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek | ||||||||||||
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak | ||||||||||||
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. | ||||||||||||
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. | ||||||||||||
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||||
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | ||||||||||||
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme | ||||||||||||
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek | ||||||||||||
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. | ||||||||||||
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak | |
2) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. | |
3) | Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak | |
4) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek | |
5) | Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak | |
6) | Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. | |
7) | Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. | |
8) | Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
9) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
10) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek | |
12) | Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. | |
13) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |