Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ARR212 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapı Bilgi Modellemesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SELEN ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BUĞRA BÜTÜN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Yapı Bilgi Modellemesi (BIM) uygulamaları ile ilgili bilgi vererek, bu uygulamaları mimari süreçlerde kullanma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilere hazırladıkları mimari projeleri sunma becerisi kazandırmak amacıyla güncel görselleştirme pratikleri ve sunuma hazır hale getirme uygulamaları ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mimari tasarım projeleri ile ilgili BIM araçları ve süreçleri, güncel görselleştirme pratikleri ve sunuma hazır hale getirme uygulamaları aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | YBM araçlarına giriş | Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, (2011). BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, John Wiley & Sons. |
2) | YPM araçları: Revit temel özellikleri | Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, (2011). BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, John Wiley & Sons. |
3) | YPM araçları: Revit'in özellikleri | Daniel John Stine, (2019). Autodesk Revit for Architecture Certified User Exam Preparation (Revit 2020 Edition). |
4) | YPM araçları: Revit'in farklı uygulama özellikleri | Daniel John Stine, (2019). Autodesk Revit for Architecture Certified User Exam Preparation (Revit 2020 Edition). |
5) | YPM uygulamaları: Revit'in ileri özellikleri | Daniel John Stine, (2019). Autodesk Revit for Architecture Certified User Exam Preparation (Revit 2020 Edition). |
6) | YPM uygulamaları: Revit'in Dynamo ile birlikte kullanımı | Daniel John Stine, (2019). Autodesk Revit for Architecture Certified User Exam Preparation (Revit 2020 Edition). |
7) | YPM Süreçleri | Daniel John Stine, (2019). Autodesk Revit for Architecture Certified User Exam Preparation (Revit 2020 Edition). |
8) | ArcGIS programı ve özellikleri | . |
9) | Görselleştirme: 3D Max ve Vray Uygulaması | . |
10) | Görselleştirme: 3D Max ve Vray Uygulaması | . |
11) | Görselleştirme: Lumion programı temel özellikleri | . |
12) | Solidworks anlatım | . |
13) | Dijital Fabrikasyon | . |
14) | Dijital Fabrikasyon | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, (2011). BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Daniel John Stine, (2019). Autodesk Revit for Architecture Certified User Exam Preparation (Revit 2020 Edition). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||||||||||
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | ||||||||||||||||
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | ||||||||||||||||
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | ||||||||||||||||
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | ||||||||||||||||
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | ||||||||||||||||
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | ||||||||||||||||
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | ||||||||||||||||
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | ||||||||||||||||
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | ||||||||||||||||
12) Araştırma raporu hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | ||||||||||||||||
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | ||||||||||||||||
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | ||||||||||||||||
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
2) | Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | 2 |
3) | Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | 4 |
4) | Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | 5 |
5) | Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | 2 |
6) | Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | |
7) | Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | |
8) | Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | 5 |
9) | Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | |
10) | Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | 5 |
11) | Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | |
12) | Araştırma raporu hazırlayabilme, | |
13) | Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | 5 |
14) | Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | |
15) | Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | 5 |
16) | Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | |
17) | Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |