Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHS212
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Fatma Banu Bekman
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Fatma Banu Bekman
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin 2 yıl boyunca aldıkları eğitim sonucunda yeterliliklerini değerlendirebilmek adına, karar verilen ilgili konu üzerinde araştırma yaparak, literatür taraması yoluyla edindikleri bilgi ve dokümanı belirli bir disiplin içerisinde bir araya getirecek bir proje ödevi hazırlamalarını ve bu ödevi başkalarının da yararlanabileceği biçimde sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Dersin genel içeriğini; öğrencinin ön lisans eğitimi boyunca elde ettiği teorik ve pratik alt yapı ile, danışmanı tarafından verilen bir araştırma konusu hakkında gerekli araştırmaları yaparak bir proje oluşturması ve bunu dönem sonunda sunum ve rapor şeklinde hazırlayabilmesi oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Belirli bir konuyu literatürden araştırma ve öğrenme becerisi kazanır.
2) İlgili konuyu sebep ve sonuçları ile birlikte kendi başına ortaya koyma ve irdeleme becerisi kazanır.
3) Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik gibi yollarla değerlendirme becerisini kazanır.
4) Sunu hazırlama ve yapılan çalışmayı başkalarına anlatabilme/aktarabilme becerisini kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yapılan çalışmanın tez formatında hazırlanışını öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme Projesi Kavramsal Çerçevesinin Tanımı, Proje İçin Grup Oluşturulması Konulara ilişkin ön okumalar
2) Bitirme Çalışması Konusunun Belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Bitirme Çalışması Konusu ve Alt Konularının Belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kaynak Taramasına Ait Toplantılar (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ve 10. Gruplar) (Grup sayısı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kaynak Taramasına Ait Toplantılar (11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ve 19. Gruplar) (Grup sayısı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
6) Haftalık Toplantılar - Sunum (1, 2, 3, 4 ve 5. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
7) Haftalık Toplantılar - Sunum (6, 7, 8, 9 ve 10. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
8) Haftalık Toplantılar - Sunum (11, 12, 13, 14 ve 15. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
9) Haftalık Toplantılar - Sunum (16, 17, 18 ve 19. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
10) Genel Değerlendirme Toplantısı Konulara ilişkin ön okumalar
11) Proje Sunumları - (1, 2, 3 ve 4. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
12) Proje Sunumları - (5, 6, 7 ve 8. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
13) Proje Sunumları - (9, 10, 11 ve 12. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
14) Proje Sunumları - (13, 14, 15 ve 16. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Konulara ilişkin ön okumalar
15) Proje Sunumları - (17, 18 ve 19. Gruplar) (Grup dağılımı dersi seçen öğrenci sayısına göre güncellenir) Gerekli Düzeltmelerin Yapılması ve Proje Teslimi Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konulara ilişkin ön okumalar. / Pre-readings on the topics.
Diğer Kaynaklar: İstanbul Topkapı Üniversitesi - Bitirme Projesi Kılavuzu / İstanbul Topkapi University - Graduation Project Guide

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek.
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. 5
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. 4
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 3
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. 5
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100