Yönetim Bilişim Sistemleri (Doktora)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS621
Ders İsmi: Dijital Çağda Yenilik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MENEKŞE KILIÇARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MENEKŞE KILIÇARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hızlı rekabetin yoğun olduğu günümüzde, organizasyonlar, ayakta kalabilmek için yeniliğe, yenileşmeye ve de yeniliğin kurum içinde yeşertilmesine ihtiyaç duymaktadırlar.
Bu durum ayrıca, yenilik aksiyonlarının iyi yönetilmesini de beraberinde getirmektedir. Yenilik Yönetimi dersi işte bu sürecin yapı taşlarını oluşturan ve kritik rol oynayan faktörleri inceleyen özgün modeller üzerinde dururken teori ile pratiği bir arada ele almaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders ile stratejik Yönetim süreci kapsamında işletmelerde stratejik yönlendirme, iç ve dış çevre analizleri ve strateji türleri anlatılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yenilik yönetiminin önemini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yenilik yönetiminde gereken becerileri öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yenilik sistem ve politikalarını tartışabilecek bilgi düzeyine sahip olur
Öğrenme Yetkinliği
1) Dijital çağın gerekliliklerini kavrar
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yaptığı bir çalışmanın sunumunu yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yenilik Nedir? Dijital çağda Yeniliğin Önemi Neden Artmaya Başladı? Ön okumalar
2) Dünyada Ve Ülkemizde Yeniliğin İstatistiki Değeri Nedir? Ön okumalar
3) Dijital Çağda Yenilik Yapma Nedenleri Yeniliğin Etkileri Nelerdir? Ön okumalar
4) Yenilik Çeşitleri Sosyal Yenilik, Hizmet Yeniliği, Pazarlama Yeniliği, Ürün ve Hizmet Yeniliği Ön okumalar
5) Dijital Çağda Yenilik Yönetimi Belirleyen Unsurlar Nelerdir? Ön okumalar
6) Dijital Çağda Yenilik Yönetiminde Vizyoner Liderlik Ön okumalar
7) Örgüt Yapısının Yenilik Yönetimine Uyumluluğu Ön okumalar
8) VİZE SINAVI
9) Dijital Alt Yapı ve İletişimin Güçlendirilmesi Ön okumalar
10) Personel Adaptasyonu Ön okumalar
11) Müşteri Deneyimleri Entegrasyonu Ön okumalar
12) İşletmelerin Özelliklerini Yenilikçi Sisteme Dahil Etme Ön okumalar
13) Yeniliğin Öneminin Anlatılmasının Değeri Ön okumalar
14) Genel Tekrar Ön okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar
Diğer Kaynaklar: Yenilik (inovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü: kültürel, yönetimsel ve makro yaklaşım / Cevahir Uzkurt İstanbul: Beta Basım Yayım, 2017
Yenilik yönetiminde multi disipliner yaklaşımlar / editör: Yıldırım Yıldırım. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler, 2020
Yeni Dijital Çağ / Eric Schmidt ; Jared Cohen; çev.: Ümit Şensoy; yay.haz.: Utku Umut Bulsun İstanbul : Optimist Yayıncılık, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100