Yönetim Bilişim Sistemleri (Doktora) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIS621 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Çağda Yenilik Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MENEKŞE KILIÇARSLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MENEKŞE KILIÇARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hızlı rekabetin yoğun olduğu günümüzde, organizasyonlar, ayakta kalabilmek için yeniliğe, yenileşmeye ve de yeniliğin kurum içinde yeşertilmesine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu durum ayrıca, yenilik aksiyonlarının iyi yönetilmesini de beraberinde getirmektedir. Yenilik Yönetimi dersi işte bu sürecin yapı taşlarını oluşturan ve kritik rol oynayan faktörleri inceleyen özgün modeller üzerinde dururken teori ile pratiği bir arada ele almaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders ile stratejik Yönetim süreci kapsamında işletmelerde stratejik yönlendirme, iç ve dış çevre analizleri ve strateji türleri anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenilik Nedir? Dijital çağda Yeniliğin Önemi Neden Artmaya Başladı? | Ön okumalar |
2) | Dünyada Ve Ülkemizde Yeniliğin İstatistiki Değeri Nedir? | Ön okumalar |
3) | Dijital Çağda Yenilik Yapma Nedenleri Yeniliğin Etkileri Nelerdir? | Ön okumalar |
4) | Yenilik Çeşitleri Sosyal Yenilik, Hizmet Yeniliği, Pazarlama Yeniliği, Ürün ve Hizmet Yeniliği | Ön okumalar |
5) | Dijital Çağda Yenilik Yönetimi Belirleyen Unsurlar Nelerdir? | Ön okumalar |
6) | Dijital Çağda Yenilik Yönetiminde Vizyoner Liderlik | Ön okumalar |
7) | Örgüt Yapısının Yenilik Yönetimine Uyumluluğu | Ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Dijital Alt Yapı ve İletişimin Güçlendirilmesi | Ön okumalar |
10) | Personel Adaptasyonu | Ön okumalar |
11) | Müşteri Deneyimleri Entegrasyonu | Ön okumalar |
12) | İşletmelerin Özelliklerini Yenilikçi Sisteme Dahil Etme | Ön okumalar |
13) | Yeniliğin Öneminin Anlatılmasının Değeri | Ön okumalar |
14) | Genel Tekrar | Ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Slaytlar |
Diğer Kaynaklar: | Yenilik (inovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü: kültürel, yönetimsel ve makro yaklaşım / Cevahir Uzkurt İstanbul: Beta Basım Yayım, 2017 Yenilik yönetiminde multi disipliner yaklaşımlar / editör: Yıldırım Yıldırım. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler, 2020 Yeni Dijital Çağ / Eric Schmidt ; Jared Cohen; çev.: Ümit Şensoy; yay.haz.: Utku Umut Bulsun İstanbul : Optimist Yayıncılık, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | ||||||||
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | ||||||||
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | ||||||||
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | ||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | ||||||||
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | ||||||||
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | ||||||||
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | |
2) | Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | |
3) | Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | |
4) | En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
8) | Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
9) | Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |