Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD205
Ders İsmi: Temel Odyometrik Testler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ERTUĞRUL GENÇTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Öğr.Gör. ERTUĞRUL GENÇTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Odyometride uygulanan temel test yöntemleri ve bu yöntemlere ait teorik bilgilerin anlatılması ve detaylı uygulamalarının yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, temel odyolojik değerlendirme ekipmanı, Saf ses odyometrisinde maskeleme I-II, Konuşma odyometrisinde maskeleme I-II, Akustik immitansmetri test cihazı ve test parametreleri, Akustik refleks eşiği, İşitme kayıpları, İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları; konularını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Odyometride maskeleme prensiplerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Saf ses işitme eşikleri ölçümleri basamaklarını listeler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel odyolojik testlerinin niteliğini ve gerekliliğini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşitme kayıplarındaki temel odyometrik test sonuçlarını bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ders Hakkında Genel Bilgi Konuya ilişkin ön okumalar
2) Saf Ses Odyometrisi I Konuya ilişkin ön okumalar
3) Saf Ses Odyometrisi II Konuya ilişkin ön okumalar
4) Konuşma Odyometrisi I Konuya ilişkin ön okumalar
5) Konuşma Odyometrisi II Konuya ilişkin ön okumalar
6) İmmitansmetri I(Timpanometri) Konuya ilişkin ön okumalar
7) İmmitansmetri II ( Akustik Refleks) Konuya ilişkin ön okumalar
8) Ara Sınav Konulara ilişkin okumalar
9) İmmitanmetri III (Östaki Tüp Fonksiyon Testi) Konulara ilişkin okumalar
10) Klinik Maskeleme Yöntemleri Konuya ilişkin ön okumalar
11) Hava Yolu Ölçümünde Klinik Maskelemeye Giriş Konuya ilişkin ön okumalar
12) Kemik Yolu Ölçümünde Klinik Maskelemeye Giriş Konuya ilişkin ön okumalar
13) Konuşma Odyometrisinde Klinik Maskelemeye Giriş Konuya ilişkin ön okumalar
14) İşitme kayıplarında odyolojik test sonuçları Konuya ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.
M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016
Diğer Kaynaklar: Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.
M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 3
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 4
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 5
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 4
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 4
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 5
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100