Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD212
Ders İsmi: Odyolojik Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Objektif ve subjektif işitme testlerinin hasta üzerinde uygulanarak pratik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; odyometre cihazının temel parçalarını öğrenme, odyogram okuma ve işaretleme, kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti, konuşma odyometrisi, klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır? Kemik yolu maskeleme prosedürü, hava yolu maskeleme prosedürü, sensörinöral, mikst ve iletim işitme kayıplarında maskeleme, maskeleme ikilemi nedir? Zor vakalarda maskeleme prosedürü, Akustik immitansmetri test cihazı, timpanometri, akustik refleks testi, odyometrik ve immitansmetrik test sonuçlarının korelasyonu; konularını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşitmeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Konuşma odyometrisini uygulayabilir ve maskelemesini saptayıp yapabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Saf ses odyometrisinde maskeleme gerekliliğini saptar ve uygulayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog ve sözel iletişimde bulunulacağını değerlendirebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Odyometre cihazının temel parçalarını öğrenme Konuya ilişkin ön okumalar
2) Odyogram okuma ve işaretleme Konuya ilişkin ön okumalar
3) Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti Konuya ilişkin ön okumalar
4) Konuşma Odyometrisi Konuya ilişkin ön okumalar
5) Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır? Konuya ilişkin ön okumalar
6) Kemik yolu maskeleme prosedürü Konuya ilişkin ön okumalar
7) Hava yolu maskeleme prosedürü Konuya ilişkin ön okumalar
8) Ara sınav Konuya ilişkin ön okumalar
9) Sensörinöral ve mikst tip işitme kayıplarında maskeleme Konuya ilişkin ön okumalar
10) İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme Konuya ilişkin ön okumalar
11) Maskeleme ikilemi nedir? Zor vakalarda maskeleme prosedürü Konuya ilişkin ön okumalar
12) Akustik immitansmetri test cihazı-timpanometri Konuya ilişkin ön okumalar
13) Akustik immitansmetri test cihazı-akustik refleks testi Konuya ilişkin ön okumalar
14) Odyometrik ve immitansmetrik test sonuçlarının korelasyonu Konuya ilişkin ön okumalar
15) Final sınavı Konuya ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016
Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.
Diğer Kaynaklar: M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016
Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 5
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 5
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 4
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 4
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 5
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 5
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100