Odyometri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AUD207 | ||||||||
Ders İsmi: | Vestibüler Sistem ve Test Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, vestibüler sistem anatomi ve fizyolojisi ile birlikte vestibüler testlerin ve hastalıkların öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, vestibüler sistem kavramlarını, testlerini ve hastalıklarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Fazıl Necdet Ardıç, Vertigo, 3. Baskı, US Akademi, 2023. Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016. Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | ||||||||||
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | ||||||||||
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | ||||||||||
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | ||||||||||
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | ||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | ||||||||||
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | ||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||||||
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | ||||||||||
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | 5 |
2) | Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | 4 |
3) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | 4 |
4) | Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | 4 |
5) | Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | 3 |
7) | Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | 5 |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | 4 |
9) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
11) | Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |