Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD209
Ders İsmi: İşitme Engelli Bireye Yaklaşım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İSMAİL GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MİRCAN MİROĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşitme engeli ile ilgili temel kavramları bilme, işitme engelin sınıflandırılması,
işitme engelli çocukların ve erişkinlerin özelliklerini ve eğitimlerini kavrama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Bu ders ile, işitme engeli bireye yaklaşım ve sorunların tanımlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) işitme engeli ile ilgili temel kavramları bilme
2) işitme engelin sınıflandırılması
3) işitme engelli erişkin özelliklerini
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) işitme engelli çocukların özelliklerini ve eğitimlerini kavrama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İşitme engeli bireylere bütüncül yaklaşım

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Konulara ilişkin ön okumalar
2) İşitme Engeli Tanımı Pre-readings on the topics
3) İşitme Engelinin Sebepleri Tanımlamak Konulara ilişkin ön okumalar
4) Çocuklarda işitme Engeli Anlama ve Eğitim Konulara ilişkin ön okumalar
5) İşitme Engeli Bireyle iletişim Önerileri Pre-readings on the topics
6) Engellilerin toplumsallaşmasını kolaylaştıran etmenler; yasal düzenlemeler, mekansal düzenlemeler, toplumun farkındalığı Konulara ilişkin ön okumalar
7) İşitme Engelli ailelerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları; engelli birey ve aileleri ile sosyal hizmet uygulamaları, engelli grupları ve aileleri ile sosyal hizmet uygulamaları, engelliler ve ailelerine yönelik toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamaları Konulara ilişkin ön okumalar
8) Arasınav
9) İşitme Engelli politikaları: Dünyadan ve Türkiyeden örnekler Engelli politiları: kavramsal çerçeve, Engellilere sağlanan avantajlar Konulara ilişkin ön okumalar
10) Sosyal hizmetin işitme engellilik alanlarındaki rol ve sorumluluklar Konulara ilişkin ön okumalar
11) İşitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları Konulara ilişkin ön okumalar
12) işitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları Konulara ilişkin ön okumalar
13) İşitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları Konulara ilişkin ön okumalar
14) İşitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.,Belgin, E., Yücel,E.
Diğer Kaynaklar: Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.,Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.,Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.,Epçaçan, C. (2013). Temel Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme ve Dinleme Eğitimi. Adıyaman Üniversitesi SBE Dergisi. Yıl 6, Sayı 11, Ocak, 331-352

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 4
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 4
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 4
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 5
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 4
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 4
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 4
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 4
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100