Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
İşitme Engeli Tanımı |
Pre-readings on the topics |
3) |
İşitme Engelinin Sebepleri Tanımlamak |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Çocuklarda işitme Engeli Anlama ve Eğitim |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
İşitme Engeli Bireyle iletişim Önerileri |
Pre-readings on the topics |
6) |
Engellilerin toplumsallaşmasını kolaylaştıran etmenler; yasal düzenlemeler, mekansal düzenlemeler, toplumun farkındalığı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
İşitme Engelli ailelerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları; engelli birey ve aileleri ile sosyal hizmet uygulamaları, engelli grupları ve aileleri ile sosyal hizmet uygulamaları, engelliler ve ailelerine yönelik toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Arasınav |
|
9) |
İşitme Engelli politikaları: Dünyadan ve Türkiyeden örnekler Engelli politiları: kavramsal çerçeve, Engellilere sağlanan avantajlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Sosyal hizmetin işitme engellilik alanlarındaki rol ve sorumluluklar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
İşitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
işitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
İşitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
İşitme Engeli Bireye Yaklaşım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.,Belgin, E., Yücel,E. |
Diğer Kaynaklar: |
Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.,Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.,Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.,Epçaçan, C. (2013). Temel Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme ve Dinleme Eğitimi. Adıyaman Üniversitesi SBE Dergisi. Yıl 6, Sayı 11, Ocak, 331-352 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. |
5 |
2) |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. |
4 |
3) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. |
4 |
4) |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. |
4 |
5) |
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır |
4 |
7) |
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar |
4 |
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
10) |
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
11) |
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
3 |