Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin futbolun tanımını, futbol oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futbol oyun kurallarını, futbol oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Türkiye Futbol Federasyonu yapısı ve Dünyadaki organizasyonların işleyişi, Futbol oyun kuralları, futbolda ısınmalar, toplu ve topsuz teknikler, topa vuruş teknikleri, top kontrol teknikleri, topla aldatma teknikleri, markaj, kaleci teknikleri, taç atışı teknikleri ve bu tekniklerle ilgili antrenman uygulamalarını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünya ve Türk Futbol tarihi ve Futbol oyun kuralları |
TFF resmî web sitesi inceleme ve literatür tarama |
2) |
Futbol ekipmanlarının tanıtılması (antrenman çanağı, yer merdiveni, atlama engeli, sağlık topu, futbol topu, huni vb.) |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
3) |
Futbolda ısınma ve stretching çalışmaları |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
4) |
Pas Becerileri; Kısa ve Uzun Pas Becerileri uygulama çalışmaları |
Maç İzleme ve yorumlama |
5) |
Learning of passes and cheats and reinforcing practices with passive opponents |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
6) |
Top kontrolü ve top sürme uygulama çalışmaları |
Maç İzleme ve yorumlama |
7) |
Futbolda Prensipler (Savunma-Hücum) |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Futbolda Vuruş Teknikleri ve Şut çalışmaları |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
10) |
Futbolda top sürme teknikleri |
Maç İzleme ve yorumlama |
11) |
İkiye bir, alan boşaltma, aldatma koşuları ve bindirme |
Maç İzleme ve yorumlama |
12) |
Savunma becerisi; topa müdahale teknikleri uygulama çalışmaları |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
13) |
Markaj, adam ve alan, duran topların kullanılması, direkt, endirekt, penaltı, korner, taç, out, başlama vuruşları |
Maç İzleme ve yorumlama |
14) |
Oyun sistemleri teori ve uygulaması |
Maç İzleme ve yorumlama |
15) |
Final sınavı |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
|
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
|
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
|
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
|
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
|
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
|
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
|
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
|
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
|
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
|