Dersin Amacı: |
Dersin amacı; öğrencilere, egzersizin, tüm fizyolojik sistemler üzerine etkilerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği; fizyoloji bilimine ilişkin temel kavramlar, hücre, doku, enerji metabolizması, aerobik ve anaerobik enerji sistemleri, anaerobik glikoliz ve atp’nin yenilenmesi, enerji tüketimi, oksijen alımı ve eksikliği, laktik asit eşiği, spor branşları ve enerji kullanımı, egzersiz sonrası toparlanma, motor ünite çeşitleri, kasın yapısı, myofibril ve fibril kas hareketleri, iskelet kası ve hareketi, kas kasılma çeşitleri ve egzersiz ilişkisi, kas hipertrofisi, proporeseptörler, antrenmana nöromuscular adaptasyonlar ve fizyolojik sistemler konularını kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, Fizyoloji bilimine ilişkin temel kavramlar, Hücre, doku, sistemler ile ilgili genel bilgilendirme. |
Konuyla ilgili makale okuma. |
2) |
Enerji Metabolizması, Aerobik ve Anaerobik Enerji Sistemleri. |
Konuyla ilgili makale okuma |
3) |
Anaerobik glikoliz ve ATP’nin yenilenmesi. |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma. |
4) |
Enerji tüketimi, Oksijen alımı ve eksikliği. |
Konuyla ilgili makale özeti çıkarma. |
5) |
Laktik asit eşiği, spor branşları ve enerji kullanımı. |
Konuyla ilgili makale özeti çıkarma. |
6) |
Egzersiz sonrası toparlanma. |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması. |
7) |
Motor ünite çeşitleri. |
Görsel ve yazılı kaynak tarama. |
8) |
Ara sınav. |
Yok. |
9) |
Kasın yapısı, myofibril ve fibrill kas hareketleri, İskelet kası ve hareketi, konuyla ilgili video gösterimi. |
Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi. |
10) |
Kas kasılma çeşitleri ve egzersiz ilişkisi, Kas hipertrofisi ve konuyla ilgili video gösterimi. |
Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi. |
11) |
Proporeseptörler, Antrenmana nöromuscular adaptasyonlar. |
Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi. |
12) |
Solunum Sistemi ve Egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi. |
Görsel ve yazılı kaynak tarama ve sunum hazırlama. |
13) |
Dolaşım Sistemi ve Egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi. |
Görsel ve yazılı kaynak tarama ve sunum hazırlama. |
14) |
Sinir sistemi ve egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi. |
Görsel ve yazılı kaynak tarama ve sunum hazırlama. |
15) |
Endokrin sistem ve egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması. |
16) |
Final Sınavı. |
Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H., Başoğlu, S., Zergeroğlu, A.M., Ülkar, B., Hazır, T. (2015). Egzersiz Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Mcardle, W.D., Katch F.I., Katch, V.L. (2006). Essentials of Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, USA. |
Diğer Kaynaklar: |
Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H., Başoğlu, S., Zergeroğlu, A.M., Ülkar, B., Hazır, T. (2015). Egzersiz Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Mcardle, W.D., Katch F.I., Katch, V.L. (2006). Essentials of Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, USA. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
3 |
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
3 |
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
3 |
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
3 |
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
3 |
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
3 |
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
3 |
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
3 |
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
3 |