Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES205
Ders İsmi: Genel Antrenman Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MERYEM GÜLER YILMAZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MERYEM GÜLER YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, antrenman bilimi ile ilgili temel kavramları, tanımları, ilkeleri, amaçları ve biomotor yetilere ilişkin temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman yüklenme yöntemleri, dayanıklılık ve türleri, sürat antrenman yöntemleri, antrenman planlaması, antrenman ve beslenme, antrenman ve teknik konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Antrenmanın yüklenme öğelerini ve yüklenme yöntemlerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dayanıklılık türlerini öğrenir ve açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sürati açıklar, sürati etkileyen faktörleri kavrar, süratte antrenman yöntemi için alıştırmalar öğrenir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Kuvvet ve kuvvetin çeşitlerini açıklar, hareketliliği açıklar ve etkileyen faktörleri açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Antrenman planlamasında genel ilkeleri öğrenir, antrenmanın beslenme içerisindeki yerini ve önemini açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sportif analizin nasıl yapıldığını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sportif antrenmanın temelleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Antrenman yüklenme yöntemleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Dayanıklılık ve türleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Dayanıklılığı geliştiren antrenman yöntemleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Sürat nedir ve süratin yapısı Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Sürat antrenman yöntemleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Kuvvet nedir ve yapılanması Konulara İlişkin Ön Okumalar
8) Vize Sınavı
9) Antrenman spor ve yaş Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Antrenman planlaması Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Antrenman ve beslenme Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Koordinasyon nedir Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Antrenman ve teknik Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) Antrenman bilimleri ve futbol Konulara İlişkin Ön Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Y, Taşkıran.antrenman bilgisi. 1. Baskı 2007 İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Y, Taşkıran.antrenman bilgisi. 1. Baskı 2007 İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 4
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 50
Final 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100