Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES205 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Antrenman Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERYEM GÜLER YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERYEM GÜLER YILMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, antrenman bilimi ile ilgili temel kavramları, tanımları, ilkeleri, amaçları ve biomotor yetilere ilişkin temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman yüklenme yöntemleri, dayanıklılık ve türleri, sürat antrenman yöntemleri, antrenman planlaması, antrenman ve beslenme, antrenman ve teknik konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sportif antrenmanın temelleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) | Antrenman yüklenme yöntemleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) | Dayanıklılık ve türleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) | Dayanıklılığı geliştiren antrenman yöntemleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) | Sürat nedir ve süratin yapısı | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) | Sürat antrenman yöntemleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) | Kuvvet nedir ve yapılanması | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Antrenman spor ve yaş | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) | Antrenman planlaması | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) | Antrenman ve beslenme | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) | Koordinasyon nedir | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) | Antrenman ve teknik | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) | Antrenman bilimleri ve futbol | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Y, Taşkıran.antrenman bilgisi. 1. Baskı 2007 İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Y, Taşkıran.antrenman bilgisi. 1. Baskı 2007 İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 3 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 4 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 3 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 3 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 3 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 3 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 3 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 3 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 3 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 3 | % 50 |
Final | 3 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |