Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | REC104 | ||||||||
Ders İsmi: | Rekreasyonda Liderlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Rekreasyon kavramının tanımı ve sınıflandırılmasının tanımlanması. Rekreasyon ve liderlik tipleri, liderlik özelliklerinin, liderlik görevlerinin ayrıntılı bir şekilde işlenmesi. Rekreasyonda liderlik yaklaşımlarının, kuram ve teoriler ile beraber incelenmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | İşletme amaçları yönünde faaliyet gösteren liderler ile rekreasyon etkinliklerinde faaliyet gösteren liderler misyon olarak benzer şekilde görünseler de belli noktalarda farklı misyona sahiplerdir. Liderliğin, insan etkileme ve amaçlar olmak üzere üç kavram üzerine kurulduğu görülmüştür. Liderlik insanlar arasında gerçekleşir, etkilemenin kullanılmasını içerir ve amaçlar elde etmek için kullanılır. Etkilemenin anlamı insanlar arasındaki etkin olan ilişkidir. Genel olarak rekreasyon lideri, grubun isteklerine göre etkinlikleri gerçekleştirilmesini sağlamak, aynı zamanda bu etkinliklerin başarıyla sonuçlandırılması sorumluluğunu üstlenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rekreasyon kavramına genel yaklaşım | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Rekreasyonun tarihsel gelişimi | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Rekreasyon ve diğer alanlarla ilişkisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Rekreasyonda spor, oyun ilişkisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Rekreasyonda çevre, ekonomi ve peyzaj mimari ilişkisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | Rekreasyonda makro çevre yaklaşımı | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | Kamusal alanlarda rekreasyon | Konuya ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | yok |
9) | Rekreasyon ve liderlik ilişkisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Rekreasyonda lider tipleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | Rekreasyonda liderin özellikleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
12) | Rekreasyonda liderlik kuramları | Konuya ilişkin ön okumalar |
13) | Rekreasyonda liderlik teorileri | Konuya ilişkin ön okumalar |
14) | Rekreasyonda liderin görevleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Alsan, Ş. (2019). Liderlik Kuramları, Eğitim Yayın Evi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Alsan, Ş. (2019). Liderlik Kuramları, Eğitim Yayın Evi, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 5 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 2 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 5 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 5 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 5 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 5 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 5 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 5 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 5 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |