Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC104
Ders İsmi: Rekreasyonda Liderlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rekreasyon kavramının tanımı ve sınıflandırılmasının tanımlanması. Rekreasyon ve liderlik tipleri, liderlik özelliklerinin, liderlik görevlerinin ayrıntılı bir şekilde işlenmesi. Rekreasyonda liderlik yaklaşımlarının, kuram ve teoriler ile beraber incelenmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: İşletme amaçları yönünde faaliyet gösteren liderler ile rekreasyon etkinliklerinde faaliyet gösteren liderler misyon olarak benzer şekilde görünseler de belli noktalarda farklı misyona sahiplerdir.
Liderliğin, insan etkileme ve amaçlar olmak üzere üç kavram üzerine kurulduğu görülmüştür. Liderlik insanlar arasında gerçekleşir, etkilemenin kullanılmasını içerir ve amaçlar elde etmek için kullanılır. Etkilemenin anlamı insanlar arasındaki etkin olan ilişkidir.
Genel olarak rekreasyon lideri, grubun isteklerine göre etkinlikleri gerçekleştirilmesini sağlamak, aynı zamanda bu etkinliklerin başarıyla sonuçlandırılması sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Rekreasyon olgusuna genel yaklaşımı bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Rekreasyon nedir ve tanımları bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Rekreasyon ve liderlik ilişkisini anlar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Rekreasyonda lider tiplerini öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Rekreasyonda liderlik kuramları ve teorilerini kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rekreasyonda trend lider yaklaşımları bilir ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekreasyon kavramına genel yaklaşım Konuya ilişkin ön okumalar
2) Rekreasyonun tarihsel gelişimi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Rekreasyon ve diğer alanlarla ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
4) Rekreasyonda spor, oyun ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
5) Rekreasyonda çevre, ekonomi ve peyzaj mimari ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
6) Rekreasyonda makro çevre yaklaşımı Konuya ilişkin ön okumalar
7) Kamusal alanlarda rekreasyon Konuya ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı yok
9) Rekreasyon ve liderlik ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
10) Rekreasyonda lider tipleri Konuya ilişkin ön okumalar
11) Rekreasyonda liderin özellikleri Konuya ilişkin ön okumalar
12) Rekreasyonda liderlik kuramları Konuya ilişkin ön okumalar
13) Rekreasyonda liderlik teorileri Konuya ilişkin ön okumalar
14) Rekreasyonda liderin görevleri Konuya ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alsan, Ş. (2019). Liderlik Kuramları, Eğitim Yayın Evi, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Alsan, Ş. (2019). Liderlik Kuramları, Eğitim Yayın Evi, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 5
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 2
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 5
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 5
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 5
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 5
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100