Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC204
Ders İsmi: Grup Dinamikleri ve Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile grup oluşum evrelerini irdeleyerek, liderlik özelliklerini ve becerilerini grup ve takım dinamiği doğrultusunda tartışmaktır. Spor, Liderlik ve Grup ilişkisini kurabilir.
Dersin İçeriği: Grup oluşum evreleri, grup yapısı, normlar roller, grup dinamiğinin yapısı, liderlikte grup dinamiğinin önemi, grup iletişim yapısı, liderlik becerilerinde grup dinamiğinin rolü.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Liderlik kavramını bilir ve tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Modern liderlik modellerini bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Liderlik ve spor ilişkisini bilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Grup dinamiği ve performansını değerlendirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ekip çalışması uygulamalarını bilir ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Liderlik kavramı, Liderlik nedir? Konuya İlişkin Ön Okumalar
2) Liderlik özellikleri ve fonksiyonları Konuya İlişkin Ön Okumalar
3) Liderlik yaklaşımları ve kuramları Konuya İlişkin Ön Okumalar
4) Modern liderlik teorileri Konuya İlişkin Ön Okumalar
5) Liderlik davranış modelleri Konuya İlişkin Ön Okumalar
6) Liderlik ve spor Konuya İlişkin Ön Okumalar
7) Grup nedir? Grup türleri nelerdir? Konuya İlişkin Ön Okumalar
8) VİZE yok
9) Grup dinamiği nedir? Tanımı, özellikleri ve süreçleri Konuya İlişkin Ön Okumalar
10) Grup yapısı dinamiği ve sosyal psikolojisi Konuya İlişkin Ön Okumalar
11) Sporda grup, grup dinamiği ve performansı Konuya İlişkin Ön Okumalar
12) Bir grup nasıl takım olur? Takım çalışmaları çeşitleri ve oluşum süreçleri Konuya İlişkin Ön Okumalar
13) Sporcularda Takım sargınlığı, sargınlık ve performans ilişkisi Konuya İlişkin Ön Okumalar
14) Ekip Çalışması Uygulamaları Konuya İlişkin Ön Okumalar
15) Ekip çalışması uygulamaları Konuya İlişkin Ön Okumalar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sibel A.Arkonaç(2008) Sosyal psikolojide insanları anlamak,Deneysel ve eleştirel Yaklaşımlar,Ankara.Nobel
Diğer Kaynaklar: Sibel A.Arkonaç(2008) Sosyal psikolojide insanları anlamak,Deneysel ve eleştirel Yaklaşımlar,Ankara.Nobel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 5
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 4
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 5
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 5
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 4
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 4
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 4
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 4
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100