Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | REC204 | ||||||||
Ders İsmi: | Grup Dinamikleri ve Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile grup oluşum evrelerini irdeleyerek, liderlik özelliklerini ve becerilerini grup ve takım dinamiği doğrultusunda tartışmaktır. Spor, Liderlik ve Grup ilişkisini kurabilir. |
Dersin İçeriği: | Grup oluşum evreleri, grup yapısı, normlar roller, grup dinamiğinin yapısı, liderlikte grup dinamiğinin önemi, grup iletişim yapısı, liderlik becerilerinde grup dinamiğinin rolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderlik kavramı, Liderlik nedir? | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
2) | Liderlik özellikleri ve fonksiyonları | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
3) | Liderlik yaklaşımları ve kuramları | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
4) | Modern liderlik teorileri | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
5) | Liderlik davranış modelleri | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
6) | Liderlik ve spor | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
7) | Grup nedir? Grup türleri nelerdir? | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
8) | VİZE | yok |
9) | Grup dinamiği nedir? Tanımı, özellikleri ve süreçleri | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
10) | Grup yapısı dinamiği ve sosyal psikolojisi | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
11) | Sporda grup, grup dinamiği ve performansı | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
12) | Bir grup nasıl takım olur? Takım çalışmaları çeşitleri ve oluşum süreçleri | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
13) | Sporcularda Takım sargınlığı, sargınlık ve performans ilişkisi | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
14) | Ekip Çalışması Uygulamaları | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
15) | Ekip çalışması uygulamaları | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sibel A.Arkonaç(2008) Sosyal psikolojide insanları anlamak,Deneysel ve eleştirel Yaklaşımlar,Ankara.Nobel |
Diğer Kaynaklar: | Sibel A.Arkonaç(2008) Sosyal psikolojide insanları anlamak,Deneysel ve eleştirel Yaklaşımlar,Ankara.Nobel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 5 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 4 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 5 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 5 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 5 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 4 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 4 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 4 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 4 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |