Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC206
Ders İsmi: Oyun Teorisi ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teori bazı rekreasyon faaliyetlerine katılımın nedenlerini açıklamada etkiliyken, işten yorgunluğun giderilmesi ya da enerjinin yeniden kazanılması amacıyla yapılan rekreasyon etkinliklerini açıklamada yetersizliği noktasında eleştiriye maruz kalmıştır.
Oyun teorilerinde, oyuna olan ilk yönelimin yaratma ve enerji depolama ihtiyacından ortaya çıktığını belirtir. Örneğin, bir insanın enerjisi saatlerce süren işten sonra düşebilir. Bu nedenle işten çıktıktan sonra eve gidip hemen çalışmaya başlamak fayda sağlamayacaktır. Enerji sağlayan rekreasyon etkinlikleri bireylerin yaratma yeteneğinin gelişmesine ve enerjisini geri kazanmasına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği: Sosyal yaşamda bireylerin yorgun düştükten sonra fiziksel güce dayalı bir etkinliğe katılmak enerji depolamanın iyi bir yoludur. Ama bu etkinlikleri gerçekleştirdikten sonra insan yorgun düşebilir. Bu yüzden rekreasyon oyun teorisi ve atık teorisi de rekreasyonun bazı çeşitlerini açıklamaya yeterli değildir. Bu ders kapsamı içerisinde rekreasyon dayalı oyunlar, yaş kategorisine uygun akıl oyunları ve turizme uygun animasyon oyun ve uygulamaları yer alması planlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Oyun teorisi nedir?
2) Rekreasyon oyun teorisi nedir?
3) Rekreasyon oyun çeşitleri ve uygulamaları
4) Rekreaktif oyun katılımına etkileyen faktörler
5) Rekreasyon yönetimi
6) Animasyon teorisi ve uygulamaları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirme ile ilgili kavramlar Konuya ilişkin okumalar
2) Rekreasyon teorisi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Rekreasyonda oyun teorisi Konuya ilişkin ön okumalar
4) Rekreasyonel katılımı etkileyen faktörler Konuya ilişkin ön okumalar
5) Kent planlamasında rekreasyon alanlarının yeri ve rekreasyon endüstrisi Konuya ilişkin uygulamalar
6) Rekreasyon yönetimi Konuya ilişkin uygulamalar
7) Rekreasyon eğitimi Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize sınavı yok
9) Animasyon ve oyun teorisi konuya ilişkin uygulamalar
10) Animasyon hizmetlerinin yönetimi Konuya ilişkin uygulamalar
11) Rekreasyon ve animasyon etkinliği Konuya ilişkin uygulamalar
12) Okul öncesi çocuklar için drama ve animasyon oyunları Konuya ilişkin uygulamalar
13) Rekreasyon ve animasyon uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
14) Okul öncesi çocuklar için oyunlar Konuya ilişkin uygulamalar
15) FİNAL SINAVI yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara.
2. Karabacak, H. (2018). Oyun Teorisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1. Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara.
2. Karabacak, H. (2018). Oyun Teorisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100