Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | REC206 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyun Teorisi ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teori bazı rekreasyon faaliyetlerine katılımın nedenlerini açıklamada etkiliyken, işten yorgunluğun giderilmesi ya da enerjinin yeniden kazanılması amacıyla yapılan rekreasyon etkinliklerini açıklamada yetersizliği noktasında eleştiriye maruz kalmıştır. Oyun teorilerinde, oyuna olan ilk yönelimin yaratma ve enerji depolama ihtiyacından ortaya çıktığını belirtir. Örneğin, bir insanın enerjisi saatlerce süren işten sonra düşebilir. Bu nedenle işten çıktıktan sonra eve gidip hemen çalışmaya başlamak fayda sağlamayacaktır. Enerji sağlayan rekreasyon etkinlikleri bireylerin yaratma yeteneğinin gelişmesine ve enerjisini geri kazanmasına yardımcı olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal yaşamda bireylerin yorgun düştükten sonra fiziksel güce dayalı bir etkinliğe katılmak enerji depolamanın iyi bir yoludur. Ama bu etkinlikleri gerçekleştirdikten sonra insan yorgun düşebilir. Bu yüzden rekreasyon oyun teorisi ve atık teorisi de rekreasyonun bazı çeşitlerini açıklamaya yeterli değildir. Bu ders kapsamı içerisinde rekreasyon dayalı oyunlar, yaş kategorisine uygun akıl oyunları ve turizme uygun animasyon oyun ve uygulamaları yer alması planlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirme ile ilgili kavramlar | Konuya ilişkin okumalar |
2) | Rekreasyon teorisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Rekreasyonda oyun teorisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Rekreasyonel katılımı etkileyen faktörler | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Kent planlamasında rekreasyon alanlarının yeri ve rekreasyon endüstrisi | Konuya ilişkin uygulamalar |
6) | Rekreasyon yönetimi | Konuya ilişkin uygulamalar |
7) | Rekreasyon eğitimi | Konuya ilişkin uygulamalar |
8) | Vize sınavı | yok |
9) | Animasyon ve oyun teorisi | konuya ilişkin uygulamalar |
10) | Animasyon hizmetlerinin yönetimi | Konuya ilişkin uygulamalar |
11) | Rekreasyon ve animasyon etkinliği | Konuya ilişkin uygulamalar |
12) | Okul öncesi çocuklar için drama ve animasyon oyunları | Konuya ilişkin uygulamalar |
13) | Rekreasyon ve animasyon uygulamaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
14) | Okul öncesi çocuklar için oyunlar | Konuya ilişkin uygulamalar |
15) | FİNAL SINAVI | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara. 2. Karabacak, H. (2018). Oyun Teorisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara. 2. Karabacak, H. (2018). Oyun Teorisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |