Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC302
Ders İsmi: Sporda Reklam ve Sponsorluk
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklam, sponsorluk ve sponsorluğun temel amaçlarını kavrama, reklam ve sponsorlukla ilgili temel bilgileri, spor sponsorluğu alanına aktarabilme.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği oyunun tanımı, oyunla ilgili teoriler, çocuklukta oyunun önemi, oyunun çocuk gelişimine etkileri, çocuğun yaşına ve gelişim özelliklerine göre oyun aşamalarını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler reklam ve sponsorluğun temel amaçlarını kavrarlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sponsorlukla ilgili temel bilgileri sporda uygulamak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sponsorluğun önemini kavramak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Spor endüstrisi. Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Spor hizmetleri. Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Spor pazarlaması. Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Sponsorluk kavramı, spor sponsorluğu. Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) İletişim aracı olarak sponsorluk. Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Sponsorluk yönetimi. Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Sponsorluk fiyatlaması. Konulara İlişkin Ön Okumalar
8) ARA SINAV
9) Sponsorluk duyurumu. Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Sponsorluk etkinliğinin değerlendirilmesi. Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Sinsi pazarlama. Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Sponsorluk anlaşması. Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Türkiye’de ve Dünya’ da sponsorluk. Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) Sponsorluk Uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Soyer, F. (2003). Sporda sponsorluk: Kavram, kapsam ve bir araştırma. Ankara: Gazi.
Diğer Kaynaklar: Konu ile ilgili her türlü bilimsel araştırma ve yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %