Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | REC302 | ||||||||
Ders İsmi: | Sporda Reklam ve Sponsorluk | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Reklam, sponsorluk ve sponsorluğun temel amaçlarını kavrama, reklam ve sponsorlukla ilgili temel bilgileri, spor sponsorluğu alanına aktarabilme. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği oyunun tanımı, oyunla ilgili teoriler, çocuklukta oyunun önemi, oyunun çocuk gelişimine etkileri, çocuğun yaşına ve gelişim özelliklerine göre oyun aşamalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Spor endüstrisi. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) | Spor hizmetleri. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) | Spor pazarlaması. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) | Sponsorluk kavramı, spor sponsorluğu. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) | İletişim aracı olarak sponsorluk. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) | Sponsorluk yönetimi. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) | Sponsorluk fiyatlaması. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
8) | ARA SINAV | |
9) | Sponsorluk duyurumu. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) | Sponsorluk etkinliğinin değerlendirilmesi. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) | Sinsi pazarlama. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) | Sponsorluk anlaşması. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) | Türkiye’de ve Dünya’ da sponsorluk. | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) | Sponsorluk Uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Soyer, F. (2003). Sporda sponsorluk: Kavram, kapsam ve bir araştırma. Ankara: Gazi. |
Diğer Kaynaklar: | Konu ile ilgili her türlü bilimsel araştırma ve yayınlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |