Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | REC303 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuklarda Rekreasyon ve Etkinlik Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Beden eğitimi ve çocuk gelişimine bağlı tüm oyunların öğrencilere aktarılması gelişime ve büyümeye katkıları hakkında bilgiler verilmesi. |
Dersin İçeriği: | Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi, Oyunun tanımı, yapısal özellikleri ve oyun uygulamaları, Oyunun çocuk gelişimine etkileri, Eğitimde oyunun kullanılması, Çocuklarda etkinliklerin sınıflandırılması, Çocuklarda etkinliklerin motorik özelliklere etkisi, Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun, Oyunun planlanması, Oyunun yönetimi, Oyunun çeşitlendirilmesi-oyunlarda disiplin, Çocuklarda etkinliklerin değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) | Oyunun tanımı, yapısal özellikleri ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) | Oyunun çocuk gelişimine etkileri ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) | Eğitimde oyunun kullanılması ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) | Çocuklarda etkinliklerin sınıflandırılması ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) | Çocuklarda etkinliklerin sınıflandırılması ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) | Çocuklarda etkinliklerin motorik özelliklere etkisi ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
8) | ARA SINAV | |
9) | Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) | Oyunun planlanması ve oyun seçimi ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) | Oyunun yönetimi ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) | Oyunun çeşitlendirilmesi-oyunlarda disiplin ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) | Çocuklarda etkinliklerin değerlendirilmesi ve oyun uygulamaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) | GENEL TEKRAR | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Rekreasyon ve Spor, Efe Akademi Yayınları, Editor: Dr. Faruk Güven Yayın Tarihi:21.09.2022 ISBN:9786258324907 |
Diğer Kaynaklar: | Alanla ilgili yazılmış akademik makale, tez vb kaynaklar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 5 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 5 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 3 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 4 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 5 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 5 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 5 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 5 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 5 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |