Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC303
Ders İsmi: Çocuklarda Rekreasyon ve Etkinlik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Beden eğitimi ve çocuk gelişimine bağlı tüm oyunların öğrencilere aktarılması gelişime ve büyümeye katkıları hakkında bilgiler verilmesi.
Dersin İçeriği: Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi, Oyunun tanımı, yapısal özellikleri ve oyun uygulamaları, Oyunun çocuk gelişimine etkileri, Eğitimde oyunun kullanılması, Çocuklarda etkinliklerin sınıflandırılması, Çocuklarda etkinliklerin motorik özelliklere etkisi, Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun, Oyunun planlanması, Oyunun yönetimi, Oyunun çeşitlendirilmesi-oyunlarda disiplin, Çocuklarda etkinliklerin değerlendirilmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitimde oyunun önemini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Motor gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Psikolojik gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Sportif beceriye yönelik oyunlar hazırlar ve yönetir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Antrenman altyapısı olarak oyun kavramını öğrenir ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rekabet kavramının doğru biçimde öğretilme yollarını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Oyunun tanımı, yapısal özellikleri ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Oyunun çocuk gelişimine etkileri ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Eğitimde oyunun kullanılması ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Çocuklarda etkinliklerin sınıflandırılması ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Çocuklarda etkinliklerin sınıflandırılması ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Çocuklarda etkinliklerin motorik özelliklere etkisi ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
8) ARA SINAV
9) Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Oyunun planlanması ve oyun seçimi ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Oyunun yönetimi ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Oyunun çeşitlendirilmesi-oyunlarda disiplin ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Çocuklarda etkinliklerin değerlendirilmesi ve oyun uygulamaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) GENEL TEKRAR Konulara İlişkin Ön Okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rekreasyon ve Spor, Efe Akademi Yayınları, Editor: Dr. Faruk Güven Yayın Tarihi:21.09.2022 ISBN:9786258324907
Diğer Kaynaklar: Alanla ilgili yazılmış akademik makale, tez vb kaynaklar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 5
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 5
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 5
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %