Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Kültür Mirası ve Dünya Mirası Kavramının anlatılması. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Dünya Mirası Alanları örnekler üzerinden anlatımı. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Türkiye’deki Dünya Mirası Alanlarının anlatımı. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
İstanbul’da yer alan Dünya Mirası Alanlarının anlatımı. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
ÖDEV- İstanbul’da bulunan Dünya Mirası Alanlarına dair inceleme ve raporlama. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Ödev teslimi ve değerlendirilmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Yönetim Planı kavramının tanımlanması. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Yönetim planına ilişkin örneklerin incelenmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Yönetim planına ilişkin örneklerin incelenmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Yönetim planına ilişkin örneklerin incelenmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Tarihi Yarımada Yönetim planının incelenmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
ÖDEV- Tarihi Yarımada yönetim planında yer alan hedefler kapsamında alanların belirlenmesi ve mevcut durumunun incelenmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Ödev teslimi ve değerlendirme. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
|
Diğer Kaynaklar: |
1. İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı, 2014,
2. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
3. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Uygulama Rehberi (Operational Güidlines for the İmplementation of the World Heritage Convention), UNESCO, World Heritage Center,2008, Paris.,
4. Tuna Kan, İstanbul Süleymaniye Külliyesi Örneğinde Külliyeler için Bir Yönetim Modeli Yaklaşımı,2014
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
|
2) |
-Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. |
|
4) |
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. |
|
6) |
Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. |
|
7) |
Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. |
|
8) |
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
9) |
Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. |
|
10) |
Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. |
|
11) |
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
|