Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı, oryantasyon |
|
2) |
Isınma ve diyafram çalışmaları |
|
3) |
Doğaçlama çalışmalarıyla grup içi etkileşim |
|
4) |
Toplu doğaçlamalar |
|
5) |
Antik Yunan oyunlarından seçilen tiradlara hazırlık |
|
6) |
Antik Yunan oyunlarından seçilen tiradların vurgu,tonlama çalışmaları |
|
7) |
Antik Yunan oyunlarından seçilen tiradların vurgu,tonlama çalışmaları, hız,tartım çalışmaları ve duygu çalışmaları ile rol kişisinin sahne üstünde yapılandırılması |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Antik Yunan tragedya oyunculuğu |
|
10) |
Antik Yunan komedya oyunculuğu |
|
11) |
Stanislavski'nin Methodu üzerine çalışma |
|
12) |
Stanislavski'nin Methodu üzerine çalışma |
|
13) |
Lee Strasberg Methodu üzerine çalışma |
|
14) |
Meisner Methodu üzerine çalışma |
|
15) |
Fınal Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Stanislavski, K. (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor, (Çev. Suat Taşer), İstanbul:Papirüs. Stanislavski, K. (1999). Bir Rol Yaratmak, (Çev. Ç.Genç, F.Güllü,B.Tanyel), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Stanislavski, K. (1984). Oyuncunun El Kitabı, (Çev. Gürkal Aylan), İstanbul: Alaz Yayıncılık. Morris, E. & Hotckis. J. (1998). Rol Yapmayın Lütfen (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.Ergün, S. (1993). Çağdaş Doğaçlama, İzmir: Dokuz Eylül Yay. |
Diğer Kaynaklar: |
Aracı Soyuerden Ebru(2021) Moskova Sanat Tiyatrosu’ndan Egzersizler, Mitos Boyut Yay.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. |
4 |
2) |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. |
3 |
3) |
Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. |
4 |
4) |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. |
5 |
5) |
Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. |
5 |
6) |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
7) |
Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. |
5 |
8) |
Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. |
5 |
9) |
Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
10) |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
5 |
11) |
Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. |
5 |