Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | THT104 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyunculuk II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DİLEK ABA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. UMUT ABDÜL SÜSLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oyunculuk sanatı teknikleriyle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarla oyuncu adayının yetiştirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Oyunculuk sanatı teknikleriyle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Isınma çalışmaları | |
2) | Antik Yunan ve Roma dönemi oyunculuk tarihi | |
3) | Karakterin geçmişi, sahne öncesi ateşleyici eylem. | |
4) | Karakterin sonrası, sahne sonrası ateşleyici eylem. | |
5) | Karakterin içsel ve dışsal eylemi. | |
6) | Mekanın algılanması. | |
7) | Eylemsel amaç | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Söz eylem birlikteliği | |
10) | Commedia Dell Arte bedensel performans | |
11) | Metot yaklaşım | |
12) | Metot Yaklaşım | |
13) | Oyunculuk sanatının temel bileşenleriyle ilgili uygulama çalışmaları. | |
14) | Oyunculuk sanatının temel bileşenleriyle ilgili uygulama çalışmaları. | |
15) | Fiınal sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Stanislavski, K. (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor, (Çev. Suat Taşer), İstanbul:Papirüs. Stanislavski, K. (1999). Bir Rol Yaratmak, (Çev. Ç.Genç, F.Güllü,B.Tanyel), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Stanislavski, K. (1984). Oyuncunun El Kitabı, (Çev. Gürkal Aylan), İstanbul: Alaz Yayıncılık. Morris, E. & Hotckis. J. (1998). Rol Yapmayın Lütfen (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.Ergün, S. (1993). Çağdaş Doğaçlama, İzmir: Dokuz Eylül Yay. |
Diğer Kaynaklar: | Aracı Soyuerden Ebru(2021) Moskova Sanat Tiyatrosu’ndan Egzersizler, Mitos Boyut Yay. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. | ||||||||||
2) Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. | ||||||||||
3) Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | ||||||||||
4) Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. | ||||||||||
5) Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | ||||||||||
6) Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||||||
7) Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||||||
8) Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||||||
9) Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||||||
10) Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | ||||||||||
11) Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. | 4 |
2) | Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. | 3 |
3) | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | 4 |
4) | Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. | 5 |
5) | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | 5 |
6) | Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | 5 |
7) | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | 5 |
8) | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | 5 |
9) | Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. | 5 |
10) | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | 5 |
11) | Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |