Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CFA207 | ||||||||
Ders İsmi: | Karakter Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çizgi film ve animasyon bölümde ders alan öğrencilerin gelişiminde önemli yer tutan karakter tasarımı yapabilme yetisinin kazanılmasını, böylelikle animasyonun temel prensiplerine uygun bir düzlemde çizim yapılabilmesini ve çözümleme yapılabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders; içerik olarak karakter tasarımının yazınsal yanlarını, aşamalarını, çizim tekniklerini ve oluşturulma süreçlerini kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersle İlgili Genel Toplantı | Konu dahilinde çizim/okuma |
2) | Karakter Tasarımının Yazınsal Yanları Anlatılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
3) | Karakterin Görsel, Psikolojik, Sosyal ve Kültürel Özellikleri Anlatılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
4) | Animasyon Karakterlerin Çizim Süreci Gösterilecek | Konu dahilinde çizim/okuma |
5) | Uygulamalar Yapılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
6) | Uygulamalar Yapılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
7) | Karakterler Çizgi Filmin Sahnelerinde Gösterilecek | Konu dahilinde çizim/okuma |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Uygulamalar Yapılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
10) | Uygulamalar Yapılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
11) | Hayvan Karakterlerin Yazınsal Yanları Anlatılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
12) | Bu Hayvan Karakterlerle İlgili Ön Çizim Eskizleri Yapılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
13) | Animasyon Karakterlerin Çizim Süreci Gösterilecek | Konu dahilinde çizim/okuma |
14) | Uygulamalar Yapılacak | Konu dahilinde çizim/okuma |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Animatörün El Kitabı - Adım Adım Animasyon Çizim Teknikleri es yayınları, Tony White Animasyon’un Kutsal Kitabı – Maureen Furniss Animasyon Yapım Teknikleri - Preston Blair Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma - Mehmet Naci Dedeal Animasyon Filmler - Mark Whitehead |
Diğer Kaynaklar: | Tüm Çizim Kitapları / All drawing books |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 1 |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 1 |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 1 |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | 1 |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 2 |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 2 |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 4 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | 3 |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | 4 |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 5 |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 3 |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |