Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CFA209 | ||||||||
Ders İsmi: | Animasyon Sinema Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU Prof. Dr. SİBEL FÜGAN VAROL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mağara çizimlerinden günümüze gelen hareketli grafik oluşturma süreçleri, orta çağda kullanılan teknikler ve günümüz modern animasyonuna kadar canlandırmanın tarihi ve gelişiminin bilinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders; mağara çizimlerinden günümüze gelen hareketli grafik oluşturma süreçleri, orta çağda kullanılan teknikler ve günümüz modern animasyona kadar canlandırmanın tarihi ve gelişimini anlatmak dersin içerikleri arasında yer almaktadır. Ayrıca sinema tarihi ve canlandırma sineması tarihini öğretmek ve ilgili örnekleri ders içerisinde izleyerek ders içerisinde tartışmak da dersin içeriklerini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Görev ve Sorumluluklarının Anlatılması | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Animasyon Kavramı | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | İlk Mağara Çizimleri ve Hareket | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Optik Cihazlar ve Optik Tiyatro | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Sinemanın Başlangıcı ve Lumiere Kardeşler | Lumiere Kardeşler’in filmleri |
6) | Sinemanın İlk Örnekleri ve Georges Méliès | Aya Yolculuk ve diğer Melies filmleri |
7) | Emile Cohl ve James Stuart Blackton Eserlerinin İncelenmesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Fleisher Kardeşler | Mürekkep Hokkasından Çıkma ve Betty Boop filmleri |
10) | Walt Disney I | Fantasia filmi |
11) | Walt Disney II | Aslan Kral filmi |
12) | Quiz | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Pixar ve 3B Animasyon | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Türkiye’de Animasyon Sineması | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Sinemanın Arkeolojisi - C. W. Ceram Agora Kitaplığı |
Diğer Kaynaklar: | Canlandırma Sineması – Selçuk Hünerli – Es Yay. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | 4 |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 3 |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 2 |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 2 |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |