Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CFA208 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞENAY ALSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞENAY ALSAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İki yarıyıl olarak işlenen bu ders; çağdaş sanat akımlarının, sanatçıların incelenmesi ve slaytlar eşliğinde eleştirel bir yaklaşım ile anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 20.yy ‘dan Günümüze modern Sanat: Ürünlerin Tarihsel Gelişiminin Tanıtılması; Ekspresyonizm Sanat akımından Başlayarak Günümüzdeki Çağdaş Uygulamalara Kadar Batı’daki Sanatsal Gelişmeleri Kronolojik Olarak İnceleme; 20.yy. Toplumsal ve siyasal yapısı, modern çağ, fovizm, expresyonizm, kübizm, fütürizm, dadaizm, sürrealizm, soyut sanat, pop art, kavramsal sanat akımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çağdaş sanat akımlarına genel bakış. | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Empresyonizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Ekspresyonizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Klasizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Romantizm Die Brücke - ve Der Blaue Reiter Arts and Crafts Art nouveau sanat akımlarını tanıma sanatçıları | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Fovizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Kübizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Fütürizm, Fütürizm - Metafizik Resim sanat akımlarını tanıma sanatçıları hakkında bilgilendirme (Sanat yapıtlarını slaytlarla tanıma)Pop Art, Op Art | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Metafizik Resim | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Dadaizm | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Süprematizm - Dada - Bauhaus ekolünü tanıma sanatçıları hakkında bilgilendirme (Sanat yapıtlarını slaytlarla tanıma) Seminer Die Neue Sachlichkeit (Yeni nesnellik), - Konstrüktivizm - Art deco -Sürrealizm -- sanat akımlarını tanıma sanatçıları hakkında bilgilendirme (Sanat yapıtlarını slaytlarla tanıma) | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Action Painting(Eylem Resmi) Soyut dışavurumculuk - Aksiyon resmi (Action Painting) -resimsel soyutlama (painterly Abstraction) | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Land Art - Arazi sanatı - videoart sanat akımlarını tanıma sanatçıları hakkında bilgilendirme Kavramsal sanat -Performans sanatı - Fotogerçekçilik - sanat akımlarını tanıma sanatçıları hakkında bilgilendirme (Sanat yapıtlarını slaytlarla tanıma) | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Şenay Alsan, Başlangıçtan Bu Yana Sanatın ve Yaratıcılığın Tarihi, Gece Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | AYDIN, Mukadder Çakır, Sanatta Eleştirellik, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2002. BOYDAŞ, Nihat, Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2004. ERİNÇ, M. Sıtkı, Sanatın Boyutları, I. Basım, Çınar Yayınları, İstanbul, 1998. GERMANER, Semra, 1960 Sonrası Sanat, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1997. HUISMAN, Denis, Estetik, Çeviren: Cem Muhtaroğlu, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. İPŞİROĞLU, Nazan, Alımlama Boyutları ve Çeşitlemeleri 1-Resim, Papirüs Yayınları, İstanbul, 2000. KLEE, Paul, Çağdaş Sanat Kuramı, Çeviren: Mehmet Dündar, Ürün Yayınları, Ankara, (?). TİMUÇİN, Afşar, Estetik, Genişletilmiş 4. Baskı, Bulut Yayınları, İstanbul, 2000. YETİŞKEN, Hülya, Estetiğin ABC’si, 2. Basım, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1998. YOLCU, Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Nobel Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
2 |
6 |
9 |
10 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 1 |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | 5 |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 5 |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 5 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |