Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme ve hareketli grafiklere giriş. |
|
2) |
Hareketli grafiklerin tanımı, ortaya çıkışı. Geçmişten günümüze televizyon ve sinemada yapılmış örneklerin incelenmesi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Adobe After Effects uygulamasına giriş. Key frame oluşturma ve geometrik şekiller üzerinden basit animasyon denemeleri. |
|
4) |
Adobe After Effects’te opacity, scale, position uygulamaları. |
Önceki haftanın uygulama tekrarı |
5) |
Ses ve hareket senkronizasyonu. |
Önceki haftanın uygulama tekrarı |
6) |
Hareketli görüntüde yazı kullanımı. |
Önceki haftanın uygulama tekrarı |
7) |
Bilginin hareketli ortamda sunulması |
Önceki haftanın uygulama tekrarı |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Proje brief’inin verilmesi. Yerli ve yabancı başarılı örneklerin incelenmesi. |
Örnek inceleme |
10) |
Eskiz ve style frame üzerine çalışma |
Proje ile ilgili fikir ve eskiz hazırlığı |
11) |
Adobe After Effects’te efekt oluşturma teknikleri. |
Önceki haftanın uygulama tekrarı |
12) |
Proje geliştirme, uygulama ve geri bildirim. |
Üretim süreci |
13) |
Proje geliştirme, uygulama ve geri bildirim. |
Üretim süreci |
14) |
Adobe After Effects’te render alma. |
Üretim süreci |
15) |
Final Sınavı |
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Laura Nadvornik, Motion Graphics – 100 Design Projects You Can’t Miss, Hoaki Books, 2017
Austin Shaw, Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design, Routledge, 2015
Lisa Fridsma, Brie Gyncild, Adobe After Effects CC Classroom in a Book, Adobe Press, 2017
|
Diğer Kaynaklar: |
M. Hikmet Aydıngüler,Illustrator CC, Abaküs Kitap, 2016 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
4 |
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
5 |
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
1 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
3 |
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
4 |
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
4 |
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
5 |
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
5 |
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
5 |
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
5 |