Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme |
|
2) |
Stop motion animasyon ve yapım süreçleri |
Konuya ilişkin araştırma/inceleme |
3) |
Stop motion animasyon türleri |
Konuya ilişkin araştırma/inceleme |
4) |
2D/3D Stop motion canlandırma film ve reklam örneklerinin incelemesi |
Konuya ilişkin araştırma/inceleme |
5) |
Nesne animasyonu deneme çekimi. Kurgu, ses ve hareket senkronizasyonu |
Proje ile ilgili fikir ve eskiz çalışması |
6) |
Vize projesi için eskiz ve animatik değerlendirme |
Proje ile ilgili fikir ve eskiz çalışması |
7) |
Proje değerlendirme |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Deneysel ve sürreal stop motion denemeleri; Jan Svankmajer örneklerinin incelemesi |
Konuya ilişkin araştırma/inceleme |
10) |
Final projesi için eskiz ve animatik değerlendirme |
Proje ile ilgili fikir ve eskiz çalışması |
11) |
Proje değerlendirme |
|
12) |
Proje değerlendirme |
|
13) |
Proje değerlendirme |
|
14) |
Proje değerlendirme |
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Barry Purves, Basic Animation 04: Stop Motion, AVA Publishing, 2010
Barry JC Purves, Stop Motion Animation: Frame by frame film making puppets and models, Bloomsbury, 2nd Edition, 2014
Susannah Shaw, Stop Motion Craft Skills for Model Animation, 2nd Edition, Focal Press, 2008
|
Diğer Kaynaklar: |
Annabelle Hones Roe (Ed) Ardman Animations Beyond Stop Motion, Bloomsburry Academic, 2020 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
5 |
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
1 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
5 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
4 |
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
5 |
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
5 |
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
5 |