Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve kapsamı hakkında genel bilgilendirme |
|
2) |
Video art nedir, video sanatının ortaya çıkışı ve ilk dönem temsilcileri hakkında bilgilendirme |
Konuya ilişkin ön okumalar
|
3) |
Dadaizm, Fluxus ve Performans Sanatı’nın Video Art’a etkileri |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Sanat-Siyaset etkileşimi: Toplumsal hareketlerin Video Art’ın gelişimindeki rolü, 60’lı ve 70’li yıllarda video sanatı örnekleri |
Konuya ilişkin ön okumalar |
5) |
Deneysel müzik ve video art ilişkisi. Nam June Paik ve John Cage eserleri üzerine incelemeler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
6) |
1980 ve 90’lı yıllarda Video Art |
Konuya ilişkin ön okumalar |
7) |
2000’li yıllarda Video Art ve Türkiye’den video sanatına dair örnekler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Final Proje Brief’inin paylaşılması, verilen kavram üzerine tartışma |
Konuya ilişkin ön okumalar |
10) |
Video Art çalışmalarının incelenmesi |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Video Art çalışmalarının incelenmesi |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Proje Değerlendirme |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
Proje Değerlendirme |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
Proje Değerlendirme |
Konuya ilişkin uygulamalar |
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Chris Meigh-Andrews, History of Media Art, 2nd Edition, Bloomsbury Academic, 2014
Catherine Elwes, Video Art, A Guided Tour, I.B. Tauris, 2005
Belgesel-Kısa Film-Video Sanatı, N. Çakar Bikiç -Ferhat Özgür (Der.) Doruk Yayınları, 2018
Levend Kılıç, Video Sanatı, Hil Yayınları, 1996
|
Diğer Kaynaklar: |
Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, 3. Baskı, Sel Yayıncılık, 2008
T.W. Adorno, Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, İletişim Yayınları, 2007
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
1 |
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
2 |
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
1 |
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
1 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
3 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
4 |
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
1 |
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
3 |
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
4 |
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
5 |