Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD118
Ders İsmi: Görsel İletişim Tasarımının Temelleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEVGİ AKA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK
Doç. Dr. SEVGİ AKA
Öğr.Gör. SİNAN BÜYÜKBAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel sanat ve tasarım teorileri hakkında öğrenciyi bilgilendirerek öğrencinin imgeleri okuyarak yorumlayabilmesini ve yaratıcı fikir üretimini destekleyecek şekilde tasarımda araştırma ve kavramsallaştırma yöntemleri hakkında yetkinleşmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Derste, tasarımda araştırma ve kavramsallaştırma yöntemleri, sanat akımlarının tasarım çalışmaları üzerindeki etkisi, önemli tasarımcılar ve onların çalışmaları hakkında bilgi verilecektir. Öğrenciden verilen ödevler doğrultusunda giriş düzeyinde tasarım çalışmaları yapması ve derste çalışmalarını sunması beklenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
2) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Tasarım surecindeki araştırma yöntemleri hakkında temel düzeyde yetkinleşir.
2) İmgeleri okumayı ve yorumlamayı öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı.
2) Görsel işaretler: Renk ve tasarım Konulara ilişkin ön okumalar
3) Görsel işaretler: Form ve tasarım Konulara ilişkin ön okumalar
4) Görsel İşaretler: Derinlik ve tasarım Konulara ilişkin ön okumalar
5) Görsel İşaretler: Hareket ve tasarım. Ödev. Konulara ilişkin ön okumalar
6) Ödev değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir.
7) Duyusal ve Algısal Görsel Teorilere giriş. Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar
9) Duyusal Teoriler: Gestalt teorisine giriş. Konulara ilişkin ön okumalar
10) Duyusal Teoriler: Gestalt ilkeleri devam. Ödev Konulara ilişkin ön okumalar
11) Ödev değerlendirmesi. Duyusal Teoriler: Konstrüktivizm Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir.
12) Algısal Teoriler: Bilişsel Teori Konulara ilişkin ön okumalar
13) Algısal Teoriler: Göstergebilim. Ödev. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen final projesi doğrultusunda ön çekimlerini yapmaları beklenir.
14) Algısal Teoriler: Göstergebilim devam. Ödev değerlendirmesi. Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: P. M. Lester, Visual communication: Images with messages. Boston, MA: Wadsworth, 2011
Diğer Kaynaklar: Adem Genç, Ahmet Sipahioğlu, Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç,
Sergi Yayınları, 1990.
John Berger, Görme Biçimleri. çev. Yurdanur Salman. 11.bs. İstanbul,
Metis Yayınları, 2014.
Rollo May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %