Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD314
Ders İsmi: Dijital İllüstrasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MERVE KARAMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MELİS BOYACI
Doç. Dr. MERVE KARAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, geleneksel yöntemleri ve dijital ortamın teknik özelliklerini bir arada kullanarak dijital tasarım ve illüstrasyon uygulama becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; illüstrasyon tarihi ve kuramı, dijital illüstrasyonun önemi, klasik ve dijital illüstrasyon teknikleri, günümüz medyası için kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonların üretimi gibi konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çizim tekniklerini dijital ortamda uygulayabilmenin gerektirdiği illüstrasyon yöntemlerini kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı boyama tekniklerini uygulayarak, bilgisayar ortamında konsept illüstrasyonlar oluşturabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İllüstrasyonlara doku, ışık ve mekân ekleyebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Illustrator programını kullanarak özgün biçim ve konsept illüstrasyonlar oluşturabilme
2) Pixel tabanlı fotoğraf ve görüntüden, vektör tabanlı illüstrasyonlar oluşturabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Farklı disiplinlerdeki bilgi ve görselleri birbiriyle ilişkilendirerek özgün dijital illüstrasyonlar ortaya koyabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İIlüstrasyon Kavramlarına Giriş Konulara ilişkin ön okumalar
2) İllüstrasyon Programlarının Tanıtımı. Ustalar ve Önemli İllüstratör/Sanatçılarla Ait Klasik ve Dijital Örneklerin İncelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
3) İllüstrasyon Programında Nesne Oluşturma ve Kullanma Konulara ilişkin ön okumalar
4) İllüstrasyon Teknikleri (araştırma ve fikir eskizleri, geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
5) İllüstrasyon Teknikleri (geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
6) İllüstrasyon Teknikleri (araştırma ve fikir eskizleri, geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
7) İllüstrasyon Teknikleri (geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Klasik ve Dijital Yöntemlerle Metinsel ve Görsel Uygulamalar Konulara ilişkin ön okumalar
10) Klasik ve Dijital Yöntemlerle İşitsel ve Görsel Uygulamalar Konulara ilişkin ön okumalar
11) Proje (Pixel tabanlı görseller kullanarak illüstrasyonlar oluşturma) Konulara ilişkin ön okumalar
12) Proje (Storyboard) Konulara ilişkin ön okumalar
13) Proje (Storyboard) Konulara ilişkin ön okumalar
14) Proje (Storyboard) Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeegen, Lawrence, “Secrets of Digital Illustration”, Rotovision SA., Switzerland, 2007

Diğer Kaynaklar: Caplin, Steve, “The Complete Guide to Digital Illustration”, Alastair Campbell Publishes, England, 2003
Withrow, Steven – Harris Jack, “Vector Graphics and Illustration”, Rotovision SA, Switzerland, 2008
Nick Souter and Tessa Souter, The Illustration Handbook, Chartwell Books,2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %