Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD103
Ders İsmi: KBB Hastalıklar Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MİRCAN MİROĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MİRCAN MİROĞLU
Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: KBB hastalıkları hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriği: Öğrencilerin işitme ve dil gelişimini etkileyebilecek temel Kulak Burun Boğaz Hastalıkları hakkında genel bilgiye sahip olmalarını sağlamak.
Kulak Burun Boğaz ile işitme, konuşma ve ses kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak, Anatomi ve patolojileri ilişkilendirmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kulak burun ve boğazın temel anatomi ve fizyolojisini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kulak burun ve boğazın patolojilerini tanımlar, ayırıcı tanısını özetler.
2) Kulak burun ve boğazın ve Odyoloji acillerini anlatır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kulak burun ve boğaz hastalıkılarının kliniğini tanımlar
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kulak burun ve boğaz hastalıkılarının odyolojik bulgularını anlatır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kulak Anatomisi Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
2) Kulak ve işitme fizyolojisi Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
3) Dış Kulak Yolu Hastalıkları ,infeksiyonları ve odyolojik bulgular Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
4) Orta Kulak .Hastalıkları ,İnfeksiyonları ve odyolojik bulgular Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
5) İç kulak hastalıkları,infeksiyonları ve odyolojik bulguları Lee K.J., (2012), Essential Otolaryngology Baş ve Boyun Cerrahisi
6) İşitme kayıpları , Presbiakuzi ve Gürültüye bağlı işitme kayıpları Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
7) Otoskleroz,ototoksite tanımı,evreleri,semptomları ve tedavisi Kulak Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
8) Meniere Hastalığı Tanımı Semptomları odyolojik bulgular ve tedavisi Kulak Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
9) Akustik Nörinom,Ani İşitme Kaybı,Fasial Paralizi ve Glomus Jugulare Muayene ve odyolojik bulguları Kulak Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
10) Vertigolu hastaya yaklaşım Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
11) Rinitler,sinüzitler,Larenks hastalıkları, Lee K.J., (2012), Essential Otolaryngology Baş ve Boyun Cerrahisi
12) KBB de muayene ve görüntüleme yöntemleri Kulak Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
13) Kulak Burun boğaz amelyatları Kulak Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Nörootoloji Prof.Dr T. Metin Önerci
VERTİGO Fazıl Necdet Ardıç
Lee K.J., (2012), Essential Otolaryngology Baş ve Boyun Cerrahisi.
Diğer Kaynaklar: Kulak Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 5
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 5
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 4
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 2
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 5
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 4
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100