Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD105
Ders İsmi: İşitme ve Ölçümü-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, subjektif odyolojik testlerin uygulanmasında esas olan tekniklerin tartışılması ve bu tekniklerin kuramsal olarak kavranması ve uygulamasının yapılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders, işitmenin doğru olarak ölçülmesinde önemli olan teknikler ve bu tekniklerin uygulanmasını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşitme ölçümünde önemli olan kavramları tanımlayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Saf ses odyometrinin gerçekleştirileceği uygun ortamın özelliklerini tanımlayabilir.
2) Hava ve kemik yolu işitme eşiklerinin doğru olarak ölçülmesinde önemli olan konuları bilir.
3) Konuşma odyometrisi testlerini tanımlayabilir ve ölçümünde önemli olan konuları bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Subjektif test yöntemleri arasındaki korelasyonu bilir ve değerlendirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Odyoloji Bilimine Giriş Konuya ilişkin ön okumalar
2) İşitme Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Temel Odyolojik Kavramlar Konuya ilişkin ön okumalar
4) Odyometre ve test odasının özelliklerinin tanımlanması Konuya ilişkin ön okumalar
5) Anamnez alma kriterleri Konuya ilişkin ön okumalar
6) Hava yolu işitme ölçümünde esas olan noktalar - I Konuya ilişkin ön okumalar
7) Hava yolu işitme ölçümünde esas olan noktalar - II Konuya ilişkin ön okumalar
8) Ara Sınav Konuya ilişkin ön okumalar
9) Kemik yolu işitme ölçümünde esas olan noktalar - I Konuya ilişkin ön okumalar
10) Kemik yolu işitme ölçümünde esas olan noktalar - II Konuya ilişkin ön okumalar
11) Konuşma odyometrisi testlerinin uygulanmasında esas olan noktalar - I Konuya ilişkin ön okumalar
12) Konuşma odyometrisi testlerinin uygulanmasında esas olan noktalar - II Konuya ilişkin ön okumalar
13) Hava yolu işitme eşikleri ile konuşma testleri arasındaki korelasyonun tanımlanması Konuya ilişkin ön okumalar
14) Klinik maskeleme nedir Konuya ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konuya ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016
M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.
Diğer Kaynaklar: Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016
M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 5
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 5
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 5
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 4
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 5
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 5
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100