Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD106
Ders İsmi: İşitme Kayıpları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MİRCAN MİROĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MİRCAN MİROĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, normal işitme ve işitme kaybı kavramlarını öğrenmesi ve işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders işitme kayıplarının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilere ilişkin odyolojik test sonuçlarının tartışılmasını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşitme kayıplarını sınıflandırır.
2) İşitme kayıplarının sebeplerini açıklayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşitme kaybı sınıflandırmasını temel alarak hangi patolojilerin hangi sınıfa girdiğini bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İşitme kaybına sebep olan temel patolojileri bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal işitme kavramı Konuya ilişkin ön okumalar
2) Sağlıklı iletişim ve işitme kaybı sonucu iletişim bozuklukları Konuya ilişkin ön okumalar
3) İşitme kaybı sınıflandırmaları Konuya ilişkin ön okumalar
4) İletim tipi işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları-I Konuya ilişkin ön okumalar
5) İletim tipi işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları-II Konuya ilişkin ön okumalar
6) Sensörinöral tip işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları-I Konuya ilişkin ön okumalar
7) Sensörinöral tip işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları-II Konuya ilişkin ön okumalar
8) Ara sınav Konuya ilişkin ön okumalar
9) Mikst tip işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları-I Konuya ilişkin ön okumalar
10) Mikst tip işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları-II Konuya ilişkin ön okumalar
11) Fonksiyonel tip işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları Konuya ilişkin ön okumalar
12) Santral tip işitme kayıpları nedenleri ve hastalıkları Konuya ilişkin ön okumalar
13) İşitme kayıplarında vaka sunumları Konuya ilişkin ön okumalar
14) İşitme kayıplarında vaka sunumları Konuya ilişkin ön okumalar
15) Final sınavı Konuya ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.
Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016.
Diğer Kaynaklar: M. Bülent Şerbetçioğlu, İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021.
Ateş Mehmet Akşit, Temel Odyolojik Testler, 1. Baskı, Hipokrat Kitabevi, 2019.
Erol Belgin, A. Sanem Şahlı, Temel Odyoloji, Güncellenmiş 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 5
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 5
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 5
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 4
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 5
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 4
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100