Odyometri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AUD208 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme Cihazları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ERTUĞRUL GENÇTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERTUĞRUL GENÇTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yardımcı işitme cihazları ve uygulamaları ile ilgili temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında işitme cihazı komponentleri, işitme cihazı tipleri ve sistemleri, elektroakustik ölçüm yöntemleri, kulak kalıpları, işitme cihazı programlama ve uygulama koklear implantlar ve yardımcı dinleme cihazları hakkında bilgiler verilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşitme Kayıpları | KULAK Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız |
2) | İşitme Cihazlarına Giriş ve Tarihçe | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 1 |
3) | İşitme Cihazı Tipleri | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 3 |
4) | İşitme Cihazı Parçaları | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 3 |
5) | İlk Kez İşitme Cihazı Kullanacak Hastaların Bilgilendirilmesi | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter12 |
6) | Kulak Kalıbı | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 5 |
7) | İşitme cihazı kullanıcı adayların değerlendirilmesi | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 8 |
8) | İşitme cihazlarında bilateral kullanım | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 14 |
9) | İşitme Cihazı Seçimi ve Ayarlanması | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 10 |
10) | İmplantlar | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 16 |
11) | İşitme cihazı Reçetelendirme | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 11 |
12) | Bebeklerde ve Çocuklarda Cihaz | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 15 |
13) | İşitme cihazlarında problem çözümü ve ince ayarlamalar | Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 11 |
Ders Notları / Kitaplar: | KULAK Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız |
Diğer Kaynaklar: | Ear and hearing Harvey Dillon |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
9 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | ||||||||||
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | ||||||||||
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | ||||||||||
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | ||||||||||
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | ||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | ||||||||||
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | ||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||||||
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | ||||||||||
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | 5 |
2) | Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | 5 |
3) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | 4 |
4) | Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | 5 |
5) | Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | 4 |
7) | Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | 5 |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | 5 |
9) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
11) | Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |