Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD208
Ders İsmi: İşitme Cihazları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ERTUĞRUL GENÇTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ERTUĞRUL GENÇTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı yardımcı işitme cihazları ve uygulamaları ile ilgili temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında işitme cihazı komponentleri, işitme cihazı tipleri ve sistemleri,
elektroakustik ölçüm yöntemleri, kulak kalıpları, işitme cihazı programlama ve uygulama koklear
implantlar ve yardımcı dinleme cihazları hakkında bilgiler verilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşitme cihazlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğrenir.
2) İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde uygun kulak kalıbı alma ve uygulama, işitme cihazı seçimi ve cihazın programlanma prensiplerini öğrenir.
3) Koklear implantlar ile yardımcı dinleme cihazlarını öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşitme cihazlarının tipleri ve özelliklerini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İşitme cihazları teknolojisiile ilgili gelişmeleri takip eder
Alana Özgü Yetkinlik
1) Cihaz kullanıcılarına önerilerde bulunur
2) İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde uygun kulak kalıbı alma ve uygulama prensiplerini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İşitme cihazı kalıp özellikleri ve bakımı konusundaki iş ve işlem basamaklarını gerçekleştirir
2) Çocuklarda işitme cihazı uygulamaları hakkında iş ve işlem basamaklarını gerçekleştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme Kayıpları KULAK Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
2) İşitme Cihazlarına Giriş ve Tarihçe Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 1
3) İşitme Cihazı Tipleri Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 3
4) İşitme Cihazı Parçaları Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 3
5) İlk Kez İşitme Cihazı Kullanacak Hastaların Bilgilendirilmesi Ear and hearing Harvey Dillon Chapter12
6) Kulak Kalıbı Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 5
7) İşitme cihazı kullanıcı adayların değerlendirilmesi Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 8
8) İşitme cihazlarında bilateral kullanım Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 14
9) İşitme Cihazı Seçimi ve Ayarlanması Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 10
10) İmplantlar Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 16
11) İşitme cihazı Reçetelendirme Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 11
12) Bebeklerde ve Çocuklarda Cihaz Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 15
13) İşitme cihazlarında problem çözümü ve ince ayarlamalar Ear and hearing Harvey Dillon Chapter 11

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KULAK Hastalıkları ve Mikroşirürjisi Necmettin Akyıldız
Diğer Kaynaklar: Ear and hearing Harvey Dillon

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

9

2

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 4
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 5
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 5
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 4
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 5
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 5
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100