Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA330
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere etkili bir bütünleşik pazarlama iletişim programı geliştirilmesi ve tasarlanması için gerekli olan temel kavram ve tekniklerin öğretilmesidir. Etkili bir pazarlama iletişimi için öğrencilerin yaratıcı fikirler oluşturulmasının teşvik edilmesi ve çeşitli iletişim araçları ve bunların etkinliği hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Derste bütünleşik pazarlama iletişimin bir parçası olarak etkili reklam kampanyaları için strateji geliştirme ve uygulamaya, tüketici davranışlarını anlayarak güçlü bir marka oluşturma, dijital ve alternatif pazarlama yöntemleri tanıma konularına ağırlık verilmektedir. Ders içeriği öğrencilerin teorik ve uygulamaya yönelik bir temel kazanmalarını sağlamak için takip edilen kaynak kitapların yanı sıra güncel makaleler, vaka analizleri, geleneksel ve dijital reklam kampanyaları ile desteklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bütünleşik pazarlama iletişimine yönelik temel kavramları, terimleri ve teknikleri öğrenme ve uygulayabilme, eleştirel bir şekilde analiz edebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazarlama süreci ve tutundurma karmasının pazarlama karması ve stratejisindeki rolünü anlamak ve bütünleşik pazarlama iletişiminin planlama ve uygulanma sürecini öğrenmek.
2) Bir organizasyonun pazarlama uygulamalarına dayalı olarak bütünleşik bir pazarlama iletişimi kampanyası geliştirme, kampanya sonuçlarını ölçme ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı medya türlerini tanıma, medya stratejisi, hedef pazar seçimi, yaratıcı mesaj içeriği oluşturma ve değerlendirme kriterlerini öğrenme ve uygulama.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bütünleşik pazarlama iletişiminin marka değeri yaratmadaki rolü ve önemini anlama.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Tanıtımı, İletişim ve Pazarlama İletişimine Giriş Konulara ilişkin genel okumalar
2) Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ) Konulara ilişkin genel okumalar
3) Marka Yönetimi: Kurum ve Marka İmajı Konulara ilişkin genel okumalar
4) Marka Yönetimi: Güçlü Markalar Yaratmak Konulara ilişkin genel okumalar
5) Tüketici Satın Alma Davranışları Konulara ilişkin genel okumalar
6) BPİ Planlama Süreci Konulara ilişkin genel okumalar
7) Reklam Tasarımı ve Reklam Kampanyası Yönetimi Konulara ilişkin genel okumalar
8) Vize Sınavı Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
9) Geleneksel Medya Kanalları Konulara ilişkin genel okumalar
10) Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Konulara ilişkin genel okumalar
11) Alternatif Pazarlama Konulara ilişkin genel okumalar
12) Veri Tabanı, Doğrudan Pazarlama ve Kişisel Satış Konulara ilişkin genel okumalar
13) Satış Promosyonları, Halkla İlişkiler Sponsorluk Programları Konulara ilişkin genel okumalar
14) Tüm Konuların Gözden Geçirilmesi, Tartışma ve Vaka Analizleri Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
15) Final Sınavı Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (G. Öztürk, Çev.) Ankara: Nobel.

Clow, K. E., & Baack, D. (2022). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communication (9, Global b.). Essex: Pearson.

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12 b.). New York: McGraw Hill Education.



Diğer Kaynaklar: Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (G. Öztürk, Çev.) Ankara: Nobel.

Clow, K. E., & Baack, D. (2022). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communication (9, Global b.). Essex: Pearson.

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12 b.). New York: McGraw Hill Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %