Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS206 | ||||||||
Ders İsmi: | Nesne Yönelimli Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HÜSEYİN GÖKAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENGİN HENGİRMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsünün varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. Bu yönüyle ileri düzey nesne tabanlı programlama disiplinlerine temel oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar çok disiplinli olarak irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak C# temel alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Visual Studio .Net Giriş | C# Eğitim Kitabı - Murat Yücedağ |
2) | Koşul ifadeleri kullanımı tanım ve uygulaması | C# Eğitim Kitabı - Murat Yücedağ |
3) | Diziler kullanımı tanım ve uygulaması | Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş |
4) | Döngüler kullanımı tanım ve uygulaması | Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş |
5) | Metotlar kullanımı tanım ve uygulaması | Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş |
6) | Sınıf yapısı kullanımı tanım ve uygulaması | Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş |
7) | Kalıtım ve Arayüz kullanımı tanım ve uygulaması | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Kapsülleme - erişim belirteçleri | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
10) | Overriding – Overloading kullanımı tanım ve uygulaması | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
11) | Polymorphism kullanımı tanım ve uygulaması | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
12) | Abstraction kullanımı tanım ve uygulaması | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
13) | Statik metot ve sınıf kullanımı tanım ve uygulaması | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
14) | Nesneye yönelik proje yapımı | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
15) | Nesneye yönelik proje yapımı | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen |
16) | FİNAL HAFTASI |
Ders Notları / Kitaplar: | Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş C# Eğitim Kitabı - Murat Yücedağ |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları ve Sunuları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | ||||||||
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | ||||||||
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | ||||||||
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | ||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | ||||||||
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | ||||||||
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | ||||||||
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | 5 |
2) | Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | |
3) | Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | 4 |
4) | En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 4 |
5) | Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
8) | Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 4 |
9) | Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |