Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS302 | ||||||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri ve Analitik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ALTUNTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi RANA ÖZYURT KAPTANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | SPSS analiz programını ve araştırmalarda nicel ve nitel yöntemler kullanma becerisi elde etmek |
Dersin İçeriği: | Bilim nedir, veri nedir, değişken nedir, yazılımlar hakkında bilgi, nitel ve nicel bazı analizler hakkında bilgiler, SPSS Yazılımı tanıma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Bilimsel Araştırma, Değişken ve Veri Kavramları, Ölçek Türleri, Veri ve Değişken Görünümü, Yüzde ve Frekanslarla Betimleme, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçülerinin Hesaplanması | Derse ilişkin ön okumalar |
2) | Spss Veri Girişi Spss Tanıma | Derse ilişkin ön okumalar |
3) | Hipotez Testi Normallik Testi | Derse ilişkin ön okumalar |
4) | Tek Örneklem İçin Kikare Testi ve İki Yönlü Kikare Testi ve Örnek Uygulamalar | Derse ilişkin ön okumalar |
5) | SPSS’de Normallik Testleri ve Normallik Araştırmasında Basıklık ve Çarpıklık | Derse ilişkin ön okumalar |
6) | Sosyal Ağ Analizi ve GEPHİ Yazılımı hk | Derse ilişkin ön okumalar |
7) | Sosyal Ağ Analizi ve GEPHİ Yazılımı hk | Derse ilişkin ön okumalar |
8) | Vize sınav haftası | |
9) | Sosyal Ağ Analizi ve GEPHİ Yazılımı hk | Derse ilişkin ön okumalar |
10) | Parametrik Testler (tek örneklem, bağımsız örneklem ve eşlenik örnek t testleri) kavram ve uygulama | Derse ilişkin ön okumalar |
11) | ANOVA ve post hoc testleri-kavram ve uygulama, | Derse ilişkin ön okumalar |
12) | Parametrik Olmayan Testler (Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri) & Korelasyon Analizi (Pearson ve Spearman Korelasyonlar)-Kavram ve Uygulama | Derse ilişkin ön okumalar |
13) | Basit Regresyon Analizi Kavram ve Uygulama ve APA7 ile İlgili Kısa Bilgilendirme | Derse ilişkin ön okumalar |
14) | Çoklu Regresyon Analizi ve APA7 ile İlgili Kısa Bilgilendirme | Derse ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Can, A. (2019). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Pegem Yayınevi ; Karagöz, Y. (2020) SPSS ve AMOS UYGULAMALI Nicel-Nitel-Karma BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞi |
Diğer Kaynaklar: | Can, A. (2019). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Pegem Yayınevi ; Karagöz, Y. (2020) SPSS ve AMOS UYGULAMALI Nicel-Nitel-Karma BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞi Ders Notları ve Dönem İçinde Paylaşılacak Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | ||||||||
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | ||||||||
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | ||||||||
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | ||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | ||||||||
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | ||||||||
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | ||||||||
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | |
2) | Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | |
3) | Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | |
4) | En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
8) | Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
9) | Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |