Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS258 | ||||||||
Ders İsmi: | Tedarik Zinciri yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. ZEHRA ANTEP | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. ZEHRA ANTEP |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin üründen müşteriye tedarik sürecinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmaları ve tedarik zinciri süreçlerini bütünsel olarak anlamaları ve anlamlandırmaları amaç edinilmiştir. |
Dersin İçeriği: | Tedarik Zinciri Yönetimi, mal akışlarının yönetimidir. TZY, üretim noktasından tüketim noktasına kadar hammadde, yarı mamul ve bitmiş ürünlerin hareketini içermektedir. Birbirine bağlı veya bağlantılı işletmeler, kanal üyeleri vb. müşterinin talebini karşılamak üzere birlikte çalışmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ömer Faruk Görçün , Tedarik Zinciri Yönetimi, Beta Yayınevi, 2.Baskı, İstanbul, 2013. Erdinç Koç, Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Yeni Ürün Geliştirme, Gazi Kitapevi, 2022 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | ||||||||
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | ||||||||
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | ||||||||
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | ||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | ||||||||
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | ||||||||
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | ||||||||
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi | |
2) | Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. | |
3) | Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. | |
4) | En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
8) | Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
9) | Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |