Havacılık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AVM304
Ders İsmi: Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. VAHAP ÖNEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. VAHAP ÖNEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, dersin öğrenme çıktıları, pazarlama yönetimi konularında edinilen teorik bilgileri kullanma, problem çözme, analitik düşünme, etkili ve rasyonel karar alma konularında beceri kazandırılması yönüyle, program yeterliliklerine yüksek derecede katkıda bulunmaktadır.
Dersin İçeriği: Pazarlama yönetimi dersi kapsamında pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama yönetiminin işlevlerini tanımlar.
2) İşletmenin pazarlama stratejilerini yorumlar.
3) Pazarlama karmasının unsurlarını detaylı olarak açıklar.
4) Pazarlama yönetimi sürecinde karşılaşılan problemleri tanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama yönetimi kavramı ve 21. yy'da pazarlama yönetimi Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
2) Pazarlama planlaması, uygulama ve kontrol Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
3) Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
4) Temel portföy analizleri Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
5) Hedef pazar ve pazar bölümlendirme Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
6) Konumlandırma ve rekabetçi stratejiler Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
7) Pazarlama karmasının gelişimi - Ürün ve marka kararları Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
8) Arasınav Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
9) Ürün hayat seyri, inovasyon ve yeni ürün geliştirme Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
10) Pazarlamada fiyat kararları Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
11) Pazarlamada fiyatlandırma uygulamaları Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
12) Pazarlamada dağıtım kararları Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
13) Perakendecilik, toptancılık ve lojistik Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
14) Tutundurma kararları ve pazarlama iletişimi süreci Konuya ilişkin okumalar yapılmıştır.
15) FİNAL SINAVI Sınav soruları hazırlanmıştır. Sınav yapılmıştır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anadolu ünv. ders kitabı, shgm kaynakları, ICAO Anex kaynaklarından yararlanılacaktır.

Diğer Kaynaklar: Anadolu ünv. ders kitabı, shgm kaynakları, ICAO Anex kaynaklarından yararlanılacaktır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Havacılık Yönetimi temel kavram ve kuramlarını bilir.
2) Genel işletme ve özellikle havacılık yönetimi ile ilgili güncel konularda gelişmeleri takip eder ve mevcut durumları bilgileri ile kavrayabilir.
3) Havacılık Yönetiminde ulusal ve uluslararası kuralların şekillendirdiği oluşumları kavrar.
4) Havacılık sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşları açıklayabilir.
5) Havacılık organizasyonları arasında iç paydaşların güç ve fayda ilişkilerini gösterebilir, dış paydaşların etki ve katkılarını anlar.
6) Sivil havacılıkla ilgili problemleri anlar, çözüm önerilerinde bulunabilir.
7) İşletme ve havacılık konularında modern bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilir.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
9) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Havacılık alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
11) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik bilinç kazanır.
12) Havacılık alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanabilir.
13) Grup projeleri dâhilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliğini destekleyebilir.
14) Havacılık alanında proje geliştirme çalışmaları planlayabilir ve ilgili etkinlikleri yönetebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Havacılık Yönetimi temel kavram ve kuramlarını bilir.
2) Genel işletme ve özellikle havacılık yönetimi ile ilgili güncel konularda gelişmeleri takip eder ve mevcut durumları bilgileri ile kavrayabilir.
3) Havacılık Yönetiminde ulusal ve uluslararası kuralların şekillendirdiği oluşumları kavrar.
4) Havacılık sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşları açıklayabilir.
5) Havacılık organizasyonları arasında iç paydaşların güç ve fayda ilişkilerini gösterebilir, dış paydaşların etki ve katkılarını anlar.
6) Sivil havacılıkla ilgili problemleri anlar, çözüm önerilerinde bulunabilir.
7) İşletme ve havacılık konularında modern bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilir.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
9) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Havacılık alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
11) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik bilinç kazanır.
12) Havacılık alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanabilir.
13) Grup projeleri dâhilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliğini destekleyebilir.
14) Havacılık alanında proje geliştirme çalışmaları planlayabilir ve ilgili etkinlikleri yönetebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %