Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA212
Ders İsmi: Grafik Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaratıcı düşünme ve özgürce akan fikirler üretme yeteneği, tüm tasarımcılar için önemlidir. Bu ders, fikir üretme ve görsel olarak iletme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, yaratıcı düşünmenin sürekli geliştirilebilecek bir beceri olduğunu göstermek için bir dizi fikir üretme tekniğini tanıtmaktadır. Öğrenciler, görsel iletişim hedeflerini yerine getiren fikirler üretmeye teşvik edilecektir. Ayrıca, deneme ve risk alma teşvik edilerek, yaratıcı fikir geliştirme yöntemleri ile fikirlerin geliştirilmesine odaklanılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fikir üretme tekniklerinden yararlanma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kompleks fikirleri görsel olarak uygulama
2) Yaratıcı ve özgün üretimleri programlar aracılığıyla dijital ortamda görselleştirme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Fikirlerin görsel olarak aktarıldığı kültürel bağlamları anlama
Alana Özgü Yetkinlik
1) Görsel teknikleri kullanarak fikirlerini ifade etme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Ders ve müfredata giriş Grafik Formatlar üzerine sunum. -
2) ETKİNLİK: 4. GRAFİK TASARIM SERGİSİ Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi -
3) Illustrator'a arayüzüne genel bakış. Proje 1: Path (Yol) çizimi ile kontürel vektör görsel oluşturma. Araştırma
4) Illustrator'de Renk, Gradyan (Gradient) ve Fırça kullanımı. Proje 1: Atölye Çalışması devam. Proje çalışmasının geliştirilmesi
5) İnfografik nedir? Örneklerle tanıtım. Proje 4: İnfografik Proje çalışmasının geliştirilmesi
6) Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
7) Vize Ön Değerlendirme Proje çalışmasının geliştirilmesi
8) ARA SINAV -
9) Yazı ve Yazı Tipleri kullanımı. Tasarım Elementleri ve Prensipleri tanıtımı Proje 2: Grafik Tablosu oluşturma -
10) Sunum: İletişim Stilleri, Mind Mapping ile Yaratıcı Fikir Geliştirme Proje-3: Poster Tasarımı Proje çalışmasının geliştirilmesi
11) Yaratıcı Metafor Poster Örnekleri Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
12) Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
13) Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
14) Final Ön Değerlendirme Proje çalışmasının geliştirilmesi
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Yaşar Uslu, Grafik Tasarımda Mükemmellik Kusurluluk Afişler, Ekin Kitabevi Yayınları, 2017
Hikmet Aydıngüler, Photoshop CC, Abaküs Kitap, 2020
Charlotte Rivers, Poster-art : Innovation in Poster Design, Rotovision, 2007

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 3
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 3
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 3
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 3
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 3
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 3
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %