Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA214
Ders İsmi: Baskıresim II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik eğitimi alan öğrencinin değişik baskı tekniklerini kullanarak doku, biçim, ritm gibi estetik ögelerle karşılaşmasını sağlayıp deneme yanılmalarla imgesel dünyasını zenginleştirmektir.
Dersin İçeriği: Günlük yaşamdan değişik malzemeler kullanmak, tahta, linol, muşamba, çinko kalıplar kullanmak yoluyla öğrencinin siyah beyaz ve renkli çalışmalarla kurgusal, somut ve soyut düzenlemeler yapmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye'de ve dünyada özgün baskı sanatçılarını tanıtarak sanatsal birikimlerini geliştirmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrencinin boyama ve değişik malzemelerle çalışmasını sağlayarak sanatsal ve estetik zevklerini geliştirmektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Deneme yanılmalarla öğrencinin sınırlarını genişleterek tekrarlara düşmesini engeller
Alana Özgü Yetkinlik
1) Baskı teknikleri ile özgün ve edisyonlu çalışmalar üretmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrencinin bağımsız ve yaratıcı kişilik gelişimine yardımcı olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Linol baskı tekniği için siyah beyaz eskiz çalışması -
2) Oyma basma çalışması -
3) Oyma basma çalışması -
4) Kalıp boyutlarını büyülterek baskı çalışması -
5) Yapılan işlerin değerlendirilmesi -
6) Linol baskı ile eser veren Türk ve yabancı sanatçıların eserlerinden örnekler vererek slayt gösterisi -
7) Ekslibris tanımı ve çalışması -
8) Ara Sınav -
9) Gravür baskı tekniği (Çinko Kalıp) ile siyah beyaz çalışmalar için eskiz tasarımı -
10) Çinko kalıp oyma basma çalışmaları -
11) Çinko kalıp oyma basma çalışmaları -
12) Çinko kalıp oyma basma çalışmaları -
13) Gravür, litografi ve serigrafi tekniği ile eserler veren Türk ve yabancı sanatçılardan örneklerle slayt gösterisi -
14) Öğrenci işlerinin değerlendirilmesi ve sınıf ortamında tartışılması. -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste çıktı olarak dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1. Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim - Dr. Mümtaz Işıngör , Prof. Dr. Erol Eti, Prof. Dr. Mustafa Aslıer, 1986.
2. Baskıresim, Beth Grabowski, Bill Fick, Karakalem Yayınevi
3. Baskı Resim Tarihi ve Teknikleri - Sanat Tarihi Konuşmaları, YKY

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 4
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 4
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 3
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 3
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 3
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %