Grafik Tasarım | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRA432 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bitirme projesi dersini alan öğrenciye, birinci sınıftan itibaren aldığı eğitim süreci sonunda en iyi olduğu alanda ya da o alanda kendini geliştirmek adına, tasarımını yapacağı alandaki sorunları belirleyebilmesine ve bu doğrultuda görsel tasarım öğeleri ile bir tasarım gerçekleştirebilme becerisi edindirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci ilgilendiği alan konusunda araştırma yapmaya ve bu doğrultuda bir rapor oluşurması beklenmektedir. Bu araştırmanın verdiği yön ve odakla birlikte tasarımını gerçekleştirmektedir. Konuyla ilgili olarak öğrenci; problemi belirleyerk çözüm için öneriler geliştirir. Kullanmak istediği araçlara ve malzemelere yer verir. İlgilendiği alanla ilgili gözlem yapamayı ve yapılan çalışmaların olumlu olumsuz yönlerini belirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği anlatılarak bir dönem boyunca dersin nasıl işleneceğine dair genel bilgilendirme yapılacaktır. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
2) | İlgilendiği alanlarda araştırma yapması ve sunum haline getirerek öğrenci sunum yapacaktır. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
3) | Proje raporunun olumlu olumsuz yönleri belirtilerek tamamlanması istenecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
4) | Rapora uygun tasarım öncesi eskiz çalışmaları gerçekleştrilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
5) | Değerlendirme yapılarak belirlenen stratejide dijital ortamda tasarıma geçilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
6) | Tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
7) | Tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Değerlendirmeler doğrultusunda araştırmalar yapaılacak öneriler geliştirilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
10) | Proje raporuna uygun olarak tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
11) | Proje rapora uygun olarak tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
12) | Değerlendirme sonrasında öneriler doğrultusunda tasarım gerçekleştirilmeye devam edilecektir. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
13) | Tasarım sonuçlandırılacaktır. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
14) | Tasarımı sergileme üzerinde çalışılır. | Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir. |
15) | FİNAL | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Grafik tasarımda : renk / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Bengisu Bayrak; yay.haz.: Feyza Akder Görsel tipografi sözlüğü / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Bengisu Bayrak; yay.haz.: Saadet Özkan Modern sanat ve yeni tipografi / Emre Becer Yaratıcı tasarımın temelleri / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan; yay.haz.: Feyza Akder |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 4 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | 5 |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 4 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 5 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | 5 |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 4 |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | 4 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 4 |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 4 |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |