Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA432
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bitirme projesi dersini alan öğrenciye, birinci sınıftan itibaren aldığı eğitim süreci sonunda en iyi olduğu alanda ya da o alanda kendini geliştirmek adına, tasarımını yapacağı alandaki sorunları belirleyebilmesine ve bu doğrultuda görsel tasarım öğeleri ile bir tasarım gerçekleştirebilme becerisi edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Öğrenci ilgilendiği alan konusunda araştırma yapmaya ve bu doğrultuda bir rapor oluşurması beklenmektedir. Bu araştırmanın verdiği yön ve odakla birlikte tasarımını gerçekleştirmektedir. Konuyla ilgili olarak öğrenci; problemi belirleyerk çözüm için öneriler geliştirir. Kullanmak istediği araçlara ve malzemelere yer verir. İlgilendiği alanla ilgili gözlem yapamayı ve yapılan çalışmaların olumlu olumsuz yönlerini belirler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırmanın temellerine hakim olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İlgilendiği alanda proje konusu belirleyebilme ve buna yöneleik problem, sınırlılık, amaç, hedef vs. bu alanda var olan olumlu olumsuz grafik tasarım sorunlarını belirleyerek rapor oluşturabilme.
2) Hazırladığı rapora uygun grafik tasarım ürünü gerçekleşirebilme yetisi kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tasarımını gerçekleştirirken sunum yeteneği de kazanmaktadır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarımını gerçekleştirebilmek için programları ve fiziksel, online kaynakları etkin kullanabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği anlatılarak bir dönem boyunca dersin nasıl işleneceğine dair genel bilgilendirme yapılacaktır. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
2) İlgilendiği alanlarda araştırma yapması ve sunum haline getirerek öğrenci sunum yapacaktır. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
3) Proje raporunun olumlu olumsuz yönleri belirtilerek tamamlanması istenecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
4) Rapora uygun tasarım öncesi eskiz çalışmaları gerçekleştrilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
5) Değerlendirme yapılarak belirlenen stratejide dijital ortamda tasarıma geçilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
6) Tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
7) Tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
8) Ara Sınav -
9) Değerlendirmeler doğrultusunda araştırmalar yapaılacak öneriler geliştirilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
10) Proje raporuna uygun olarak tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
11) Proje rapora uygun olarak tasarım gerçekleştirmeye devam edilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
12) Değerlendirme sonrasında öneriler doğrultusunda tasarım gerçekleştirilmeye devam edilecektir. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
13) Tasarım sonuçlandırılacaktır. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
14) Tasarımı sergileme üzerinde çalışılır. Derse öğrencinin araştırma yaparak gelmesi beklenmektedir.
15) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Grafik tasarımda : renk / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Bengisu Bayrak; yay.haz.: Feyza Akder
Görsel tipografi sözlüğü / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Bengisu Bayrak; yay.haz.: Saadet Özkan
Modern sanat ve yeni tipografi / Emre Becer
Yaratıcı tasarımın temelleri / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan; yay.haz.: Feyza Akder

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 4
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 5
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %