Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Atletizm’in tarihçesi |
Konuya İlişkin Ön Okumalar |
2) |
Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
3) |
Orta ve uzun mesafe koşuları ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
4) |
Sürat koşuları, koşu drilleri ve Sprint temel form ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
5) |
Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
6) |
Bayrak koşuları ve bayrak değişimlerinin anlatımı ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
7) |
Yüksek atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Geçmiş olimpiyat oyunlarındaki atletizm müsabakalarının incelenmesi |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
10) |
Uzun atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
11) |
Üç adım atlama temel kuralları, tekniği ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
12) |
Çekiç atma ve disk atma temel formları ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
13) |
Gülle atma ve cirit atma temel formları ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
14) |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel.
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul.
Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US.
|
Diğer Kaynaklar: |
Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel.
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul.
Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
3 |
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
3 |
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
3 |
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
3 |
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
3 |
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
3 |
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
3 |
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
3 |
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
3 |